نماینده کمیته تحقیق و تفحص شهدا در استان اردبیل گفت: اظهار کرد: هنوز بیش از 200 نفر از شهدای ما مفقود هستند و هیچ نشانه‌ای از آنها به دست نیامده است که تلاش می‌کنیم از طریق کمیته تحقیق و تفحص نسبت به شناسایی این شهدا اقدام لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، زکی‌ الله خوشبخت به ورود پیکر مطهر شهید 16 ساله سیدناصر ناصری به اردبیل اشاره کرد و افزود: قرار بر این شده است تا پیکر مطهر این شهید بعد از ورود به فرودگاه اردبیل که دقایقی پیش انجام شد به خلخال انتقال داده شده تا فردا در خلخال تشییع شود.

نماینده کمیته تحقیق و تفحص شهدا در استان اردبیل گفت: آزمایش DNA از 185 نفر از خانواده‌های شهدا که هنوز پیکر مطهر شهیدان آنها پیدا نشده است برای شناسایی شهدا به کمیته تحقیق و تفحص و ستاد معراج ارسال شده است.

خوشبخت تصریح کرد: تمام تلاش کمیته تحقیق و تفحص شهدا بر این است تا نسبت به شناسایی هویت شهدا اقدام کند که در صورت شناخته نشدن به عنوان شهدای گمنام در شهرهای مختلف تشییع می‌شود.

وی یادآور شد: ما از همین‌رو آزمایش DNA از 185 نفر خانواده شهیدی که پیکر فرزندانشان را دریافت نکردند به تهران ارسال کردیم تا در آزمایش‌های متعددی که به انجام می‌رسد نسبت به شناسایی هویت شهدای این خانواده‌ها اقدامات قانونی انجام شود.

نماینده کمیته تحقیق و تفحص شهدا در استان اردبیل یادآور شد: تاکنون 58 شهید گمنام در اردبیل تشییع و خاکسپاری شدند به طوری که اکثر شهرهای استان اردبیل پذیرای شهدای گمنام هستند که یادمان آنها نیز در حال احداث است.

خوشبخت گفت: در مناسبت‌های مختلف پیکر مطهر این شهدا به استان اردبیل وارد شده و با استقبال و همراهی مردم شاهد تشییع و خاکسپاری پیکر آنها هستیم.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =