سوق دادن موقوفات مردم به سمت امور دینی مرتبط با حوزه های علمیه خواهران ضروری است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری گفت: به یقین یکی از مهم ترین نیازهای امروز جامعه اسلامی گسترش و توسعه مراکز دینی و حوزوی است که باید این امر در دستور کار متولیان قرار گیرد

حجت ‌الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، صبح امروز با حضور در دفتر امام جمعه فارسان، در مورد مشکلات فراروی حوزه علمیه زینبیه(س) این شهر و ضرورت افزایش همکاری های دو جانبه با حجت الاسلام جمالی زاده به گفت و گو نشست.

حجت الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه همکاری اعضای هیأت امنا با مدیر مدرسه لازمه رفع مشکلات است، ابراز داشت: همه امور تصمیم گیری در مورد برنامه ها و هزینه های اجرایی مدرسه باید با نظر مؤسس و اعضای هیأت امنا صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه نقش مدیریت حوزه های علمیه خواهران در پیشبرد برنامه ها، نقش واسطه ای است، تصریح کرد: اعتبارات مصوب هر مدرسه از سوی مرکز در اختیار مدیریت و از طرف مدیریت در اختیار مدارس گذاشته می شود و این اعتبارات تنها در حدی است که امور ابتدایی حوزه با آن برطرف شود؛ بنابراین نقش اعضای هیأت امنا در جذب اعتبارات غیرقابل انکار است. 

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه حضور خیران و معتمدان در جمع اعضای هیأت امنای مدارس لازم و ضروری است، ابراز داشت: باید بتوانیم از ظرفیت بالای خیران شهرستانی و استانی و حتی کشوری در جذب اعتبارات برای امور مربوط به حوزه های علمیه خواهران نهایت استفاده را بکنیم و این از ضرورت ها است. 

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری همچنین سوق دادن موقوفات مردم به سمت امور دینی مرتبط با حوزه های علمیه خواهران را لازم و ضروری دانست و گفت: به یقین یکی از مهم ترین نیازهای امروز جامعه اسلامی گسترش و توسعه مراکز دینی و حوزوی است که باید این امر در دستور کار متولیان اوقاف و امور خیریه قرار گیرد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران زینبیه(س) فارسان یکی از فعال ترین مدارس این استان است، افزود: به یقین مدیریت توانمند این مجموعه و همکاری و هماهنگی بین اعضای هیأت امنا نقش مؤثری در پیشبرد اهداف مورد نظر داشته است. 

در ادامه نیز حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان، به نقش حوزه علمیه خواهران این شهرستان در ایجاد فضایی کاملا معنوی و دینی در بین خانواده ها اشاره کرد و افزود: توجه به کمیت و کیفیت برنامه ها در حوزه های علمیه خواهران نقش مهمی در ارتقا و رشد فکری جامعه خواهد داشت.

گفتنی است استان چهارمحال و بختیاری دارای 7 مدرسه علمیه خواهران در شهرستان های شهرکرد، بن، فارسان، لردگان، کیار، کوهرنگ و بروجن است که نزدیک به 700 طلبه در این مدارس در حال تحصیل هستند.

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 562457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =