به گزارش تسنیم، هفته دوم لیگ برتر فوتبال جام شانزدهم با یک تساوی و یک برد برای نمایندگان اصفهان همراه بود تا برخلاف روز نخست در این هفته دست خالی نباشند.

 هفته دوم لیگ برتر فوتبال در حالی برگزار شد که نمایندگان اصفهان نسبت به روز نخست لیگ شانزدهم عملکرد به نسبت بهتری داشتند و از 6 امتیاز ممکن، 4 امتیاز نصیب 2 تیم اصفهانی شد.

در نخستین دیدار اصفهانی‌ها در این هفته تیم فوتبال ذوب‌آهن در خانه میزبان شاگردان حسین فرکی در تیم سایپا بود. ذوبی‌ها که در هفته نخست مقابل سیاه‌جامگان غافلگیر شده و شکت خورده بودند سعی داشتند در نخستین دیدار خانگی خود این نتیجه را جبران کنند.

در این دیدار 2 تیم بازی نزدیکی را ارائه دادند، در برخی لحظات سایپا و در بعضی دقایق ذوب‌آهن تیم برتر میدان بود و در نهایت هم زور این 2 تیم به هم نرسید. البته با حرکات سازنده مهدی ترابی ملی‌پوش جوان سایپا حملات این تیم نسبت به ذوب‌آهن سازماندهی بهتری داست.

با وجود اینکه خط دفاع و رشید مظاهری گلر ذوب‌آهن در فصل گذشته جزو بهترین‌ها بودند اما در این 2 بازی ابتدایی عملکرد چندان درخشانی نداشتند و در واقع مانند بازی نخست، در این دیدار هم روی گلی که دریافت کردند به نوعی مقصر بودند. در قلب دفاعی جای خالی هادی محمدی به خوبی احساس می‌شود.

از سوی دیگر نبود قاسم حدادی‌فر به عنوان هافبک طراح برای تغذیه مهاجمان سبب شده تا حملات این تیم خیلی سرو شکلی نداشته باشد و حتی مهاجمان جوان این تیم هم هنوز به هماهنگی کاملی برای شکل دادن حملات زهردار نرسیده‌اند تا اینکه تجربه مهدی رجب‌زاده در روی یک ضربه کاشته در این بازی به یاری تیم یحیی آمد تا از شکست فرار کنند.

البته به نظر می‌رسید فشار روانی ناشی از اینکه گفته می‌شود ذوب‌آهن هفته‌های نخست لیگ‌ها را خوب آغاز نمی‌کند هم سبب شده بود بازیکنان این تیم تمرکز لازم را نداشته باشند و در برخی دقایق تا حدودی شتابزده عمل کنند.

گل‌محمدی: نبود حدادی‌فر بسیار کار ما را مشکل کرده/ روی اشتباهات فردی گل خوردیم

البته یحیی گل‌محمدی به این نقاط ضعف به‌خوبی آگاه است و سعی دارد تا هرچه زودتر این مشکلات برطرف شود. وی درباره این دیدار اظهار داشت: از نتیجه با توجه به بازی خانگی راضی نیستم و انتظار سه امتیاز داشتم، در نیمه نخست با توجه به اینکه حریف دفاع فشرده‌ای داشت بازی خوبی را ندیدیم و بازیکنان نتوانستند بهتر پاس دهند و سه گلی که در دو بازی دریافت کردیم بسیار بد بود و روی اشتباهات فردی بود.

وی افزود: بازیکنان سعی کردند با پاس بیشتر فشار بیشتر به حریف بیاروند و در نیمه دوم برخلاف بازی گل خوردیم و اگر بازیکنان کمی دقت می‌کردند به گل دوم نیز می‌رسیدند، اما حریف برای تساوی آمده بود و تمرکز دفاعی خوبی ‌داشت البته یک امتیاز برای ما بهتر از باخت بود.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در پاسخ به این سئوال که چه فکری برای جایگزینی رضایی و حسن‌زاده دارد، خاطرنشان کرد: سه فوروارد خوب داریم و باید زوج خوبی را پیدا کنیم، بنگستون از نظر تمرین عقب است و امیدواریم با تمرینات اختصاصی آماده شود، یاسر فیضی نیز می‌تواند پدیده لیگ شود و مشکل گلزنی ما را حل کند، به مهاجمان تیم امیدوارم و نگران این مسئله نیستم و امسال لیگ سخت‌تری را داریم.

وی تصریح کرد: پیروزی برای همه تیم‌ها سخت شده و باید سعی بر این داشته باشیم تا موقعیت‌سازی بهتری را اجرا کنیم اما باید دانست نبود حدادی‌فر بسیار کار ما را مشکل کرده، برای جایگزینی حدادی‌فر هم عجله نمی‌کنیم تا بازیکن خوبی را در این پست بگیریم.

گل‌محمدی در پاسخ به این سئوالی درباره درخواست کمک رضاییان از مربیان لیگ و اینکه آیا ذوب‌آهن در فکر جذب این بازیکن هست، بیان کرد: اگر شرایط جذب فراهم شود نظر مثبتی بر این بازیکن داریم و خود این بازیکن نیز باید حضور در ذوب‌آهن را بخواهد به این دلیل که این بازیکن به ما می‌تواند بسیار کمک کند.

ذوبی‌ها هفته آینده یک دیدار سخت مقابل فولاد در خوزستان دارند و به طور قطع مصاف با تیمی که شب گذشته پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی متوقف کرد، آن هم در گرمای شدید خوزستان کار سختی برای شاگردان یحیی خواهد بود و بازیکنان جوان این تیم باید تمام تلاش خود را برای کسب امتیاز در این دیدار و بیرون آمدن از زیر فشار به کار ببندند.

موتور ویسی روشن شد؟

دیگر تیم اصفهانی یعنی سپاهان که همچون ذوب‌آهن لیگ شانزدهم را با شکست آغاز کرده بود در هفته دوم در خانه نفت به مصاف یاران دایی رفت تا عبدالله ویسی که در آزمون اول شکست خورده بود این بار در دیداری دشوار خود و تیم متحول شده‌اش را به اثبات برساند.

برخلاف تصورات، شاگردان ویسی در این دیدار تا حد زیادی متحول شده بودند و از گلر برزیلی این تیم تا مهاجمان جوانش عملکرد بسیار بهتری نسبت به دیدار نخست به نمایش گذاشتند تا در نهایت نخستین پیروزی سپاهان در فصل جدید خیلی زود به دست آید.

سپاهان با سرعت مثلث خط حمله‌اش یعنی کریمی‌بهزادی، علی‌محمدی و مهرداد محمدی بارها دفاع نفت را بهم ریخت و در نهایت موفق شد دروازه این تیم را باز کند. این گل در واقع نوید خط حمله‌ای سریع و طهردار را پس از رسیدن به هماهنگی کامل به سپاهان می‌دهد.

از سوی دیگر سپاهان که خیلی زود و در دقیقه 32 صاحب گل برتری شد و باید این گل را تا پایان دیدار حفظ می‌کرد با عملکرد به نسبت خوب گلر و خط دفاعی تیمش که در بازی نخست خیلی خوب و هماهنگ نبودند موفق به این کار شد که این مورد هم برای هواداران این تیم خوشایند بود.

ویسی: روز به روز بهتر می‌شویم

عبدالله ویسی سرمربی جوان این تیم که از عملکرد شاگردانش در زمین رضایت داشت درباره این دیدار گفت: بازی سخت و بسیار خوبی داشتیم. از تیم نفت آنالیز خوبی داشتیم و این تیم را به خوبی کنترل کردیم. ما برنامه‌های مدنظر خود را پیاده کرده و سه امتیاز کسب گرفتیم تا دست پر به اصفهان برگردیم.

وی در مورد اینکه آیا تیمش جوان نیست، گفت: ما کم‌کم جا می‌افتیم و بهتر می‌شویم. ضمن اینکه احسان حاج‌صفی را جذب کردیم که او از بازیکنان بزرگ ما و تیم ملی است. مردم هم دوست داشتند او را به خدمت بگیریم. این بازیکن یک سپاهانی است. حاج‌صفی می‌تواند به تجربه تیم ما اضافه کند و شرایط‌مان بهتر از این خواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا نتیجه عادلانه بوده یا نه و حق نفت شکست بود، اظهار داشت: تیم نفت را آنالیز کرده بودیم و آنها خوب بازی کردند. ارسلان مطهری و ایمان مبعلی در تیم نفت بسیار خطرناک بودند و ما توانستیم آنها را کنترل کنیم. ضمن اینکه می‌توانستیم از نقاط ضعف نفت به گل‌های بیشتری برسیم، اما فقط یک گل زدیم.

ویسی هفته آینده دیداری سخت و دشوار مقابل تیم سابق خود و مدافع عنوان قهرمانی دارد که لیگ امسال را هم بسیار خوب آغاز کرده و با غلبه بر استقلال تهران با روحیه مضاعف به هفته سوم می‌رسد و باید دید عیار این سرمربی جوان در برابر تیم سابقش چه اندازه خواهد بود.

نتایج دیدارهای هفته دوم لیگ برتر فوتبال

پدیده 1- سیاه‌جامگان 1
ذوب‌آهن 1- سایپا 1
پیکان 1- صبای قم 1
استقلال خوزستان 2- استقلال 1
نفت آبادان 0- تراکتورسازی 0
ماشین‌سازی 0- گسترش فولاد 0
نفت تهران 0- سپاهان 1
پرسپولیس 1- فولاد 1

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 562943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =