کارشناس مذهبی تلویزیون و استاد حوزه علمیه گفت: دشمنان اسلام و انقلاب نابودی و تضعیف غیرت را نشانه گرفته اند و به جرأت می توان گفت که پشت سر هر زن بدحجاب یک مرد بی غیرت وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ حجت الاسلام مسعود عالی، در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم همدان با اشاره به اهمیت غیرت در جامعه، گفت: غیرت یکی از امور مهمی است که خداوند نسبت به آن توجه دارد.

این کارشناس مذهبی، غیور بودن را یکی از ویژگی های خداوند برشمرد و افزود: خداوند صفتی به نام غیور دارد که این نام به معنای آن است که خداوند تحمل غیری را ندارد.

وی غیرت را بر سه قسم تقسیم بندی کرد و ابراز داشت: غیرت بر سه قسم است و نخست غیرت ملی، دوم غیرت ناموسی و سوم غیرت دینی است که نوع سوم از دو قسم دیگر مهم تر است.

حجت الاسلام عالی در ادامه خاطر نشان کرد: به جرات می توان گفت که پشت سر هر زن بدحجاب یک مرد بی غیرت وجود دارد و دشمنان اسلام و انقلاب نابودی و تضعیف غیرت را نشانه گرفته اند.

این استاد حوزه در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از دلائل بدحجابی رجوع پسران برای ازدواج به سوی دختران بدحجاب است که سبب می شود دختران محجبه برای تشکیل زندگی از حجاب خود بکاهند.

وی، بدحجابی جامعه را معلول علت های مختلفی توصیف کرد و گفت: دلایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بدحجابی موثر هستند اما دلیل مهم بی غیرتی مردان است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ابراز داشت: کسی که به بیت المال مسلمین تعدی و تجاوز کرد باید با او مقابله شود و این فرد در جامعه بی آبرو شود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 562955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =