میراث احمد‌ی‌نژاد در بزرگرا‌‌ه‌ها، صدای مردم را درآورد/ عضو شورای شهر: شهروندان باسرعت رانندگی نکنند

برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم گلایه کرده اند دوربرگردانهایی که از زمان شهردار شدن محمود احمدی نژاد در بزرگراه های شرقی تهران به وجود آمده باعث ترافیک می شود. رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر توصیه می کند مردم در بزرگراه ها تند نرانند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ایجاد و توسعه بزرگراه ها در تهران، با وجودی که از انتهای دوره پهلوی دوم کلید خورد، در دوران قالیباف به اوج خود رسید. اما در این بین، حضور احمدی نژاد به عنوان شهردار در تهران، پدیده تازه ای را در حوزه تردد در بزرگراه ها به وجود آورد که آن هم مربوط به طرح ایجاد دوربرگردانها بود.
اکنون که سالهاست این دوربرگردانها در تهران به وجود آمده، عده ای می گویند باعث دسترسی خوب مردم حوالی اتوبانها شده و برخی نیز معترضند این کار باعث ترافیک و کابوس واره شدن تردد در سطح بزرگراه ها شده.
موضوع دوربرگردان بزرگراه ها بارها در سرویس مشکلات مردم پیگیری شده ولی واقعیت این است که نمی توان امیدوار بود تغییری در این دوربرگردانها به وجود بیاید. شاید اقدام قابل توجه شهرداری در دوره مدیریت جدید، ایجاد تقاطع های غیرهمسطح در بزرگراه هاست که البته بسیار هزینه بر و وقتگیر است. نمونه ایجاد این تقاطع ها را می توان در اتصال بخش شمالی بزرگراه امام علی به بزرگراه ارتش دید که ماههاست بلاتکلیف باقی مانده.
با این همه، برخی از مردمی که در سرویس مشکلات مردم، اقدام به انتشار نظرات خود می کنند، معتقدند باید فکری به حال این تقاطع ها کرد. یکی از مخاطبان در این باره نوشته: سلام . متاسفانه ایجاد سه باب دور برگردان فاقد استاندارد های فنی در بزرگراه شهید باقری در شرق تهران در دوران شهرداری اقای احمدی نژاد امروز در منطقه باعث بروز مشکلات ترافیکی شدید شده است. با کذشت بیش از ده سال از عمر دوربر گردان ها در دوره اخیر شهرداری بسیاری از این دور برگردانها به دلیل فاقد استاندارد بودن بر چیده و تقاطع غیر هم سطح ایجاد شده اند اما متاسفانه در این بزرگراه این مشکل حل نشده و تردد در بسیاری از ساعات شبانه روز از این معبر را برای بسیاری از ساکنین منطقه تبدیل به کابوس کرده است. به نظر میرسد این منطقه به دست فراموشی سپرده شده است.
در همین راستا با احمد دنیا مالی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران گفتگو کردیم. او می گوید: استاندارد دوربرگردان در مسیرهایی که سرعت بالا دارد را زیر سئوال می برد.
دنیامالی معتقد است این دوربرگردانها فنی نیست، ولی باز هم معتقد است برخی از شهروندان با این بزرگراه ها، مشکل تردد خود را حل کرده اند: به همین نسبت چندین برابر شهروندان اعتراض می کنند چرا دوربرگردانها را می خوانید ببندید.
دنیامالی دراین باره توضیح می دهد: این دوربرگردانها به خاطر مشکل تملک اراضی اطراف بزرگراه به وجود آمده. اساس کار، استفاده از تقاطع غیرهمسطح است. جایی که مشکل تملک و بودجه برای تقاطع غیرهمسطح داریم، دوربرگردان ایجاد می شود. شخصا معتقدم اینها در بسیاری جاها باعث کاهش ایمنی و سرعت و افزایش ترافیک می شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شهری شورای شهر به خبرنگار ما گفت: الزاما برای بسیاری از این دوربرگردانها نیازی به تقاطع غیرهمسطح نداریم. از لحاظ اقتصاد ترافیکی، باید توجیه داشته باشد یک دوربرگردان در جایی وجود دارد امروز باید مسدود شود یا اینکه برویم چند کیلومتر جلوتر، برگردیم. در دنیا، استاندارد می گوید در هر بزرگراه به فاصله هر ۸۰۰ متر می شود یک رمپ و لوپ یا خروجی ایجاد کرد. هر قدر نظامات مهندسی و اقتصاد ترافیک را بیشتر در نظر بگیریم قطعا روی تصمیم گیری ما خیلی کمک می کند. متاسفانه معمولا راحتترین راه را انتخاب می کنیم. ما نباید بزرگراه یا مسیرهایی که سرعت در آن زیاد است داشته باشیم. معتقدم نباید در داخل شهر اینقدر سریع حرکت کرد.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 562973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    تنها اقدام مثبت احمدی نژاد همین دور برگردان ها بود
    • بی نام A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
      50 9
      دور برگردان برای قوانین
    • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
      22 5
      برای سفرهای درن شهری پراید ماشین مناسبیه انصافا
  • بی نام A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    20 43
    در بسیاری از جاها که دور برگردان ها حذف شده وماشین ها مجبورند ازوسط بزرگراه و جاده دور بزنندمیزان تصادفات وحشتناک به شدت افزایش یافته است مثل جاده کناره در مازندران
  • امید A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    18 63
    تنها وزیر خوب احمدی نژاد وزیر راه و شهرسازیش بود واقعا با اون کت کهنش زحمت کشید
  • علی A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    41 25
    متاسفانه خبر آنلاین فقط دیدگاههای موافقان دولت رو منتشر میکنه، اما من به عنوان کسی که دل خوشی از احمدی نژاد ندارم، بهتر نیست بعد از سه سال دولت روحانی، به نقد این دولت بپردازین؟ با آرزوی بهترین ها برای مجموعه وزین خبر آنلاین
  • بی نام A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    44 50
    كار احمدي نژاد درست بود مردم میرن تو لاین انتهایی سر دور برگردان میان زرنگ بازی جلوی لاین سرعت و سه لاین اتوبانو میبندن.مشکل فرهنگ داغون رانندگی خیلی هاست.اینجا دیگه نشد تقصیر احمدی بندازی خبر جان
  • بی نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    4 1
    در کشورهای پیشرفته دیگه تقریبا چیزی به اسم دور برگردان وجود نداره مگه در چاهای بسیار محدود.
  • بی نام IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 3
    هر ابرازی را باید درست استفاده کرد دور برگردان هم پیشنهاد خوبی بود و الان هم با این همه تردد بسیار خوب عمل کرده است بعنوان نمونه اتوبان محلاتی با احداث دوربرگردان چراغ قرمز طولانی اتوبان حذف گردید و باعث روان شدن حرکت گردید . با تشکر
  • کوروش IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    2 1
    مشکل فقط وفقط فرهنگ رانندگی ماهست والسلام.