معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت : برای پایش آلودگی و گازهای ناشی از تردد خودروها در شهربندرعباس به 2 ایستگاه و برای پایش ریزگردها در شهرستانهای استان به 7 ایستگاه نیاز است.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين از هرمزگان، حبیب مسیحی افزود : شهرستانهای ابوموسی ، بندر لنگه ، پارسیان ، رودان ، جاسک ، حاجی آباد و میناب از جمله این شهرستانها هستند.

وی با اشاره به اعلام نیاز این نیازها به سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت : برای خرید و راه اندازی این ایستگاهها به 4 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست هرمزگان افزود : هم اکنون در هرمزگان یک ایستگاه پایش آلودگی شهری در شهر بندرعباس و 4 ایستگاه برای پایش صنعتی در صنایع این شهر وجود دارد.

مسیحی گفت : برای پیش بینی شرایط جوی استان با توجه به طویل بودن استان و تفاوت آب و هوایی راه اندازی ایستگاههای پایش آلودگی هوا ضروری است .

وی افزود : پارسال 358 روز در هرمزگان هوا پاک بوده است و هوای آلوده هوایی است که 8 ساعت کامل هوا آلوده باشد.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت : وقوع روزهای آلوده کوتاه مدت کمتر از 8 ساعت از سال 91 تا 94 حدود 26 روز بوده است .

مسیحی افزود : به علت نبود دستگاههای اندازه گیری غبار هر گونه اعلام هشدار برای حفظ سلامت مردم با گزارش هواشناسی و دید افق درمنطقه و با تصمیم گیری کار گروه شهرستانی با ریاست فرماندار صادر می شود.

زمینهای شوره زار جنوب گچین و شمال تالاب خورخوران ، زمینهای خشک منطقه جنوب قلعه قاضی و شمیل ، مناطق بیابانی شهرستان جاسک ، منطقه شوره زارهای بندرلنگه ، منطقه خشک و کم پوشش مرکزی و جنوب غربی قشم و غرب شهرستان میناب از مناطق ایجاد کننده ریزگردها در استان هرمزگان است.

بیش از 32 میلیون هکتار از مساحت کشور (حدود20درصد) بیابان است و سهم استان هرمزگان از این مقدار یک میلیون و 565 هزار هکتار است .

612 هزار هکتاراز بیابان های هرمزگان در محدوده فرسایش بادی قرار دارد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 563160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =