رئیس شورای اسلامی کلانشهر کرج گفت: سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی» ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مسیر را برای انجام کارهای کلان و زیرساختی مهیا کرده است.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مراسم کلنگ زنی ابرپروژه بزرگراه شمالی کلانشهر کرج صبح امروز (چهارشنبه 13 مرداد) با حضور جمعی از مسئولان ارشد استانی، شهرستانی و شهری و شهروندان برگزار شد و طی آن عملیات ساخت یکی از کلان ترین طرح های عمرانی تاریخِ البرز در مدار احداث قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج طی سخنانی در این مراسم با تاکید بر اینکه خداوند عالم را شاکرم که به منظور آغاز فعالیتی کلان دور هم جمع شده ایم، خاطر نشان کرد: بزرگراه شمالی در شرایطی وارد فاز عملیاتی شد که مقرر شده طی 4 سال آینده و با صرف اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان به بهره برداری برسد. در مسیر این بزرگراه بیش از 20 تقاطع غیرهمسطح احداث خواهد شد و مسافتی در حدود 20 کیلومتر را شامل می شود.

محمود دادگو تصریح کرد: دوره چهارم مدیریت شهری کرج با اولویت بندی نیازها و مشکلات موجود به این جمع بندی رسید که ترافیک و آلودگی هوا در راس معضلات شهری این کلانشهر قرار دارند؛ بر این اساس همانطور که استحضار دارید عمده پروژه های افتتاح شده یا در دست اقدام با هدف روان سازی تردد خودروها و ایجاد آرامش صوتی و بصری در شهر احداث شده یا می شوند.

وی با بیان اینکه ابرپروژه بزرگراه شمالی با هدف هم افزایی و حمایت از دولت در دستور کار مدیریت شهری کرج قرار گرفت، تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده معارضین اجرایی پروژه اراضی دولتی هستند؛ بر این اساس از استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار می رود با توجه به عام المنفعه بودن این طرح نسبت به مذاکره با نهادها جهت تسریع در واگذاری اراضی مربوطه اقدام نمایند و حمایت های لازم را برای رفع موانع پیش رو داشته باشند.

این مسئول ارشد شهری ضمن اظهار رضایت از برکناری پیمانکار ضعیف قطار شهری کرج و حومه، گفت: در حال حاضر تکمیل و بهره برداری از خط 2 متروی این کلانشهر از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ چرا که شبکه ریلی درون شهری از جهات مختلف برای شهر و شهروندان سودآور است و با قرار گرفتن واگن ها روی ریل بهره برداری، شاهد کاهش چشمگیر ترافیک و آلودگی هوا خواهیم بود.

دادگو با تاکید بر ضرورت استفاده شهرداریها از پیمانکاران مجرب و توانمند، اضافه کرد: امیدوارم با تمهیدات صورت گرفته و دریافت ضمانت های لازم از پیمانکار پروژه بزرگراه شمالی، به سمتی حرکت کنیم که مسیر طی زمان اعلام شده برای قرار گرفتن زیر بار ترافیک مهیا باشد.

وی در پایان از شهردار جهادگر و تلاشگر کرج و کلیه معاونین و دست اندرکاران خدمت رسانی بی منت به مردم شریف این خطه به ویژه نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر به صورت ویژه تقدیر و تشکر کرد و همچنین به کلیه مهمانان و مدعوین مراسم افتتاحیه نیز خیرمقدم عرض کرد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 563187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =