۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۵

نوری مالکی تمام تلاش خود را برای بالا نگاه داشتن ضریب امنیتی به کار گرفته است

عراق نه تنها روزهای داغ سیاسی را پشت سر می‌گذارد بلکه در عرصه امنیتی و نظامی هم خبرهای دست اولی از این کشور به گوش می‌رسد . فرماندهان القاعده در عراق یک به یک کشته می‌شوند . شش سال از حمله نظامی ایالات متحده به این کشور می‌گذرد و عراق یک ماه پیش از بزرگترین آزمون دموکراسی که کاخ سفید برای این کشور در نظر گرفته بود با موفقیت بیرون امد . بیش از 60 درصد از عراقی‌ها در این انتخابات شرکت کردند . با این‌همه نتیجه این انتخابات بیم آغاز ناآرامی‌های قومی و فرقه‌ ای در این کشور را برانگیخته است .

نوری مالکی نخست وزیری عراق تمام عزم خود را برای بالا نگاه داشتن ضریب امنیتی به کار گرفته است . خبرگزاری فرانسه در پوشش تازه‌ترین موفقیت‌های ارتش در عراق می‌نویسد : سومین مقام ارشد القاعده در شمال عراق کشته شد .
قاسم عطا، سخنگوی عملیات بغداد، در این خصوص می‌گوید: عملیات نیروهای عراقی و آمریکایی در موصل به کشته شدن احمد العبیدی، ملقب به ابوصهیب، فرمانده نظامی القاعده، در استان‌های نینوا،‌ کرکوک و صلاح‌الدین انجامید. این عملیات با مشارکت نیروهای امنیتی عراق و نیروهای آمریکایی در ساعات اولیه صبح امروز صورت گرفت.


محمد عسگری، سخنگوی وزارت دفاع، نیز مرگ العبیدی را تایید کرد و گفت:‌ابوصهیب کارشناس امور نظامی القاعده و مظنون تحت پیگرد نیروهای امنیتی بود که در زمینه برنامه‌ریزی و اجرای برنامه تروریستی در القاعده فعالیت داشت. براساس اطلاعاتی که درباره مکان وی در استان موصل به دست آوردیم صبح امروز نیروهای عراقی و آمریکایی در عملیاتی مشترک به منزل وی در منطقه سومر واقع در جنوب شهر موصل حمله کردند و به محض نزدیک شدن نیروهای امنیتی به منزلش تیراندازی به سوی سربازان عراقی شروع شد که موجب زخمی شدن یکی از سربازان شد.


همزمان شبه نظامیان نیز بیکار ننشسته‌اند و یک مقام امنیتی عراق در این خصوص می‌گوید:‌بر اثر انفجار یک بمب در منطقه بغداد الجدیده در جنوب شرق بغداد دو غیر نظامی عراقی زخمی شدند.
انفجار بمب موجب نابودی پل السلام در منطقه الدوره در جنوب بغداد و زخمی شدن دو غیر نظامی و وارد آوردن خسارت‌هایی به یک مینی بوس در حال عبور شد.در محمودیه در جنوب بغداد نیز انفجار یک بمب در بازار محمودیه به زخمی شدن شش غیرنظامی منجر شد. نیروهای امنیتی در استان دیالی بعد از اعلام کشته شدن ابو عمر البغدادی رهبر القاعده به حالت آماده باش در آمدند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 56326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =