مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 50 درصد واحدهای تولیدی استان مشکل مالی دارند.

به گزارش خبر آنلاین، داوود شهرکی شب گذشته در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی، با اشاره به تحریم‌های اقتصادی، دی و صنعتی توانستند با همه مشکلات بجنگند و حرکتی رو به جلو در تولید داشته باشند.

وی با اشاره به شعار امسال، افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، بانک‌ها موظف شدند میزان میلیارد تومان اعتبار را در اختیار واحدهای صنعتی قرار دهند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان داشت: در 4 ماهه نخست امسال 299 واحد تولیدی در خراسان جنوبی مورد بازدید و بررسی قرار گرفته است.

شهرکی از کسب مقام سوم خراسان جنوبی در زمینه بررسی و نظارت بر واحدهای تولیدی در سطح کشور خبر داد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، اذعان داشت: نبود نقدینگی، اختلال در عملکرد ماشین‌الات، کمبود مواد اولیه، مشکلات خشکسالی و آب، اختلافات شرکا، مشکلات مدیریتی و قوانین امور مالیاتی و تامین اجتماعی از مهم‌ترین این مشکلات است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 50 درصد واحدهای تولیدی استان مشکل مالی دارند.

شهرکی با اشاره به راه‌اندازی سامانه بهین‌یاب در سطح کشور، تصریح کرد: واحدهای تولیدی دارای مشکل باید در این سامانه ثبت‌نام و مشکلات خود را مطرح کنند تا در کارگروه‌های رفع موانع تولید بررسی شود.

وی آخرین مهلت ثبت‌نام صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی در سامانه بهین‌یاب را پایان شهریورماه اعلام کرد و ادامه داد: بعد از اتمام این مهلت سامانه بسته شده و امکان خدمت‌رسانی به متقاضیان وجود ندارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان داشت: اطلاعات وارد شده با سامانه بهین‌یاب روزانه به شخص رئیس جمهور گزارش می‌شود.

شهرکی خاطرنشان کرد: با دستگاه‌های اجرایی مختلف برای رفع موانع تولید رایزنی شده است تا این واحدها از رکود خارج شوند.

وی یادآور شد: خراسان جنوبی جزو 5 استان معدنی کشور است بنابراین باید به واحدهای معدنی نیز توجه بیشتری شود تا اشتغال در استان رونق بگیرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 563497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =