تسنیم نوشت: رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه فاتحه شوراها با تصویب قانون برنامه ششم توسعه خوانده می‌شود، گفت: ماده ۴ بندهای الف، ب و ج این قانون باید حذف شود.

مهدی چمران عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره با تاکید بر دغدغه‌های کنونی شورائیان اظهار داشت: در حال حاضر مسئله حادی که اعضای شورا بر آن تاکید دارند برنامه ششم توسعه، قانون مدیریت شهری و موضوع درآمدهای پایدار شهرداری‌ها‌ست.

وی با اشاره به اینکه بند چهار قانون برنامه ششم توسعه که برگرفته از بند یک این قانون است نباید اجرایی شود، تصریح کرد: در صورتی که این بند قانونی اجرایی شود فاتحه شوراها و شهرداری‌ها را باید خواند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شوراها و شهرداری‌ها در حال حاضر با مشکل مالی مواجه هستند، ابراز کرد: با تصویب این قانون آب باریکه‌ای که شوراها و شهرداری‌ها در تامین منابع مالی خود دارند نیز قطع می‌شود.

چمران با اشاره به اینکه در حال حاضر مالیات بر ارزش‌افزوده متعلق به شهرداری‌ها که باید به صورت ماهانه پرداخت شود این اقدام صورت نمی‌گیرد، بیان کرد: با تصویب قانون مذکور مالیات بر ارزش‌افزوده متعلق به شهرداری‌ها خزانه دولتی واریز و از آنجا به منظور توزیع اعتبار بین شوراهای شهرها و شهرستان‌ها در اختیار استانداری‌ها قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این امر توزیع ناعادلانه اعتبارات را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: هدف از تعیین این مصوبه را تمرکززدایی اعلام می‌کنند در حالی که مفهوم دقیق تمرکز‌زدایی به معنای واقعی خود در بین مسئولان جا نیفتاده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه از دیگر دلایل عنوان شده برای تعیین لایحه برنامه ششم توسعه وابسته نکردن وزارت اقتصاد و دارایی به درآمدهای نفتی است که برای اجرایی کردن این امر به درآمدهای شورا و شهرداری‌ها چنگ می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس دوست ندارد امپراطوریش کوچک شود، خاطرنشان کرد: همه بر این امر واقفیم که هر چه دولت‌ها کوچک و کم هزینه‌تر باشند چابک شده و بازدهی مطلوبی خواهند داشت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 563710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    0 0
    شما به عنوان شورای شهر و شهرداری فقط آب باریکه دارید؟؟؟؟ فکر کنم یک فکری به حال نمره عینکتون باید بکنید برادر...
  • ثمین A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    0 0
    شورایی که هیچ کار آیی ندارد فقط ماهیانه حقوقهای کلانی از مردم بیچاره میگیرند چه بهتر که فاتحه شان خوانده شود شورای شهر شهرضا از همین نوع است اگر قبول ندارید بیایید از نزدیک ملاحظه کنید..
  • ثمین A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    0 0
    شورای شهری که با گرفتن حقوقهای کلان ، یک ریال کار آیی ندارند چه بهتر که هرچه زودتر فاتحه شان خوانده شودبلکه مردم دربدر جور حقوقهای مفت آنها را نباید تحمل کنند شورای شهر شهرضا از این نوع است اگر قبول ندارید خودتان بیایید از نزدیک ملاحظه کنید..
  • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    0 0
    امیدوارم سال آینده شاهد حضور شما در شورای شهر نباشیم امپراطوری را شما و قالیباف ساخته اید. شما حاضر نیستید از میز ریاست و صندلی قدرت کنار بروید. شما بر افتضاحات شهرداری تهران ماله می کشید. تاختن به دولت که دیگر امری عادیست ایکاش دولت امپراطوری داشت ببینم هر کی اینجور بر او می تاخت
  • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    0 0
    کاش یکی‌ راندمان کاری این آقا رو در این چندین سالی‌ که در شورا‌ها بود برسی‌ کنه... ایشون با این سنّ و سال چقدر فکر و طرح جدید می‌تونن داشته باشن که از شورا دست نمی‌کشن؟ به عنوان مثل تا حالا اقدام مفیدی در شورای تهران کردن ؟ اصلا این شوراها وجودشون فایده هم داره؟ کسی‌ تاحالا نفع برده از وجود شوراها؟
  • بی نام A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    0 0
    والا انقدر دولت رو دارن ضعیف میکنن که هر کسی هرجا ریسه برای دولت خط و نشون میکشه اخه کسی نیست به این اقا بگه شما چکاره هستی که ریس جمهور یک کشور رو مورد حمله قرار میدی مگه چند نفر از این مردم به شما رای دادن . کافی هست به یک ریس بگن قدرتت کمتر شده تا حمله بکنه به ریس جمهور کشور البته اقای روحانی هم باید یکمی اقتدار ریس جمهوری داشته باشه والا یکم شجاعت هم بدنیست
  • بی نام A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    0 0
    پول شهرداری رو نمیدن بعد میگن چرا شهرداری از فروش تراکم درآمدزایی میکنه. بدهکار طلبکار نوبره