تسنیم نوشت: نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه انتقادات خود از رقیب دموکراتش گفته است کمک‌های مالی سعودی‌ها به بنیاد کلینتون، برای صنعت انرژی عربستان سعودی مفیدتر خواهد بود تا صنعت انرژی آمریکا.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تجمعی در ایالت «مین» گفت هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات آمریکا با توجه به کمک های مالی سعودی ها به بنیاد کلینتون، برای صنعت انرژی عربستان سعودی مفیدتر خواهد بود تا صنعت انرژی آمریکا.

در ماه مه 2015 میلادی بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا اعلام کرد بنیاد غیر انتفاعی کلینتون تا پیش از این بین 10 تا 25 میلیون دلار از عربستان سعودی کمک مالی دریافت می کرده است اما از این به بعد این موسسه تنها کمک های مالی شش کشور غربی شامل استرالیا، کانادا، آلمان، هلند، نروژ و انگلیس را می پذیرد.

هیلاری کلینتون در آوریل 2015 میلادی زمانی که تصمیم گرفت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کند، از هیئت مدیره این بنیاد کناره گیری کرد.

ترامپ روز پنجشنبه تاکید کرد :« عربستان سعودی به بنیاد کلینتون 25 میلیون دلار کمک مالی اعطا می کند حال بگویید آیا او (هیلاری کلینتون) برای تجارت انرژی در عربستان مفید تر نیست.»

ترامپ تاکید کرد :« بله، وی (هیلاری کلینتون) برای بخش انرژی عربستان سعودی مفید است نه آمریکا .»

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 563903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =