حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی استاد اخلاق و عضو جامعه روحانیت مبارز در پیامی به مناسب روز خبرنگار، اهالی رسانه را به رعایت اخلاق دعوت کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، در متن این پیام آمده است:

عزيزان خبرنگار

سلام عليكم

روز خبرنگار را به همه عزيزان شاغل در رسانه ها مخصوصا خبرنگاران عزيز تبريك ميگويم زحمات شمارا ارج مينهم .سختي كار شما قابل بيان نيست اما چون امروز روز خبرنگار نام نهاده شده لازم ديدم تقدير خود را اعلام كنم وچند مطلب را متذكر شوم.

اهالی رسانه در قبال افکارعمومی مسئولند و جایگاه آنها در زندگی مردم، تصمیمات و برنامه ریزی های کشور امر پوشیده‌ای نیست. به همین خاطر هم است که نبايد از مسير درست خارج شوند یا به جاي آگاهي بخشي مسير گمراهي مردم را هموار کنند. استفاده از مسيرها و اهداف غيراخلاقي خلاف هويت و جایگاه تعریف شده برای رسانه است. به عنوان یک روحانی درخواستم از خبرنگاران و روزنامه نگاران این است که در همه حال خدا را شاهد و ناظر اعمال خود بدانند، بدانند که قرار است برای مردم کار کنند و نباید در مسیری گام بردارند که خدایی ناکرده برای نیات و اغراض شخصی یا باندی مصحلت مردم و جامعه نادیده گرفته شود.

در ايام آخر زندگي خود به سر ميبرم، خواهشم از اهالی رسانه این است که اين انقلاب كه به نام اسلام است و با خون بهترين جوانان آبياري شده است برايتان مهم باشد در ايامي كه همه جاي عالم  اخلاق قرباني مطامع سياسي و هدفهاي گروهها و سياست شده است، طوري عمل كنند كه حداقل  در حافظه تاريخ،، انقلاب اسلامي و حكومت اسلامي سر بلند و خوش نام بمانند. تاريخ گواه است كه چه خون ها و چه جنگ ها نابساماني‌هايي از خبري اشتباه یا کذب به وقوع پیوست.

خبر را براي اگاهي و هوشياري منتشر كنيد و اغراض شخصي را دخيل نكنيد.اگر آنچه براي رضاي خداست انجام دهید، بگوييد و منتشر كنيد در پيش ذات احديت ماجور خواهيد بود.

  والسلام

سيد مهدي طباطبايي

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =