علیاصغر فانی در سیوسومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است به ارائه گزارش عملکرد این وزارتخانه پرداخت و در ابتدا به چالشهای این دستگاه در سال 92 اشاره کرد.
وی افزود: محتوا، برنامه، فضا و تجهیزات، روشهای مالی و نیروی انسانی از ارکان تعلیم و تربیت هستند؛ متاسفانه در آغاز اجرای ساختار جدید نظام آموزش و پرورش به جای آنکه به اجزا و ارکان بپردازیم، از سر ساختار وارد شدیم، یعنی مقطع ابتدایی را شش پایه کردیم. شروع تحول از ساختار غلط است، در حالی که ابتدا باید زیرساختها را مهیا کرد و این بزرگترین چالش ما بود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اهداف مقطع ابتدایی را برای پنج پایه تعریف کرده بودیم اما پایه ششم اضافه شد گفت: ما نظام آموزشی جدید را خوب شروع نکردیم و مشکلاتش هر روز گریبان ما را می گیرد. کلاسهای درسی مدارس ما مضربی از 5 بود ولی با شش پایه شدن باید تعداد کلاس ها را افزایش میدادیم و فضاهای دیگر چون نمازخانه و انبار و آزمایشگاه را تبدیل به کلاس میکردیم.
فانی افزود: باید نیروی انسانی تامین میشد و بکارگیری نیروی مازاد متوسطه در مقطع ابتدایی و عدم اطلاع رسانی درباره نظام جدید از چالش های دیگر ما بودند.
وی بابیان اینکه در همان روزهای ابتدایی با تشکیل کمیتهای 750 چالش احصاء شد گفت: از دل این چالش ها سیاستهایی استخراج شد و راهبردی که اتخاذ کردیم ارتقای کیفیت بود و هنوز به آن معتقدیم.
234 42

ایسنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استقرار نظام آموزشی جدید را خوب شروع نکردیم، گفت: امروز هیچ کودکی به دلیل نبود امکانات ترک تحصیل نکرده است.
کد خبر 564997
نظر شما