مهدی سنائی سفیر ایران در روسیه نشست سه‌جانبه امروز میان روسای‌جمهور ایران، روسیه و آذربایجان را تاریخی دانسته و آن را در حل بحران‌های خاورمیانه وتقویت اقتصاد منطقه حائز اهمیت دانست.

به گزارش خبرآنلاین مهدی سنایی با اشاره به تهدیدهای ناشی از تروریسم در منطقه خاورمیانه ، تمهید راهکارهای منطقه ای و بومی برای حل و فصل این بحرانها و پیشگیری از گسترش تروریسم در منطقه را ضروری دانست و گفت :در زمانی که بحرانهای مختلفی در خاورمیانه به صورت جدی در جریان است برای جلوگیری از اشاعه آن به ویژه به منطقه ارواسیا گفتگوی سه جانبه و مرور رویکردها و توافقات در این زمینه اهمیت فراوانی دارد .
بگفته سنایی توافقات سه کشور در این دیدار می تواند درحوزه های سیاسی - امنیی و بین المللی مورد توجه سایر کشورها همچون هند، چین و کشورهای دیگر منطقه قرار گیرد و با جمهوری اسلامی و چارچوبها همراه شوند.
وی افزود :در ابعاد اقتصادی هم این دیدار دارای اهمیت بسیاری است چرا که کریدور شمال - جنوب که یک مسیر هفت هزار کیلومتری را به هم وصل می کند از پتانسیل های اقتصادی شبه قاره گرفته تا دریای عمان و خلیج فارس را از مسیر ایران به حوزه آسیای مرکزی ،اروپا و قفقاز وصل می کند و امکان تحقق این ظرفیت بیش از هر زمان دیگری است .
وی با اشاره به دو اتقاق مهم یکی ایجاد زیرساخت های مناسب در منطقه اوراسیا از سوی ایران و دیگری وجود زیر ساخت های مناسب ریلی و تا اندازه ای دریایی گفت روسیه در منطقه ما رویکرد قوی تری به جنوب پیدا کرده و تصمیم دارد حلقه های اقتصاد خود با جنوب را تقویت کند ولذا علاقمند به گسترش همکاری ها با ایران و تقویت این هکاری ها با حوزه آسیا است.
مهدی سنایی افزود: به همین دلیل سرمایه گذاری از سوی کشورهای مختلف در حال حاضر از جمله از سوی هند، روسیه و چین از سوی بخش دولتی و خصوصی می توانند به این پروژه جذب شود و این مسئله در تقویت اقتصاد منطقه موثر است.
وی تصریح کرد:در حال حاضر روابط ایران و روسیه در شرایط بسیار خوبی است و می تواند به عینیت بخشیدن این مسئله کمک کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =