دادگو: وزارت نیرو بساط تونلِ مرگ را از مسیر رودخانه کرج برچیند

رئیس شورای اسلامی کلانشهر کرج ضمن انتقاد از سکوت مسئولان وزارت نیرو در خصوص پروژه 5 هزار میلیارد تومانی احداث تونل انتقال آب از سد امیرکبیر به تهران، از آن به فرش قرمزِ مرگ یاد کرد که زیر پای جاده چالوس پهن شده است.

 به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،محمود دادگو با بیان مطلب فوق اظهار داشت: در صورت اصرار مسئولان برای هدایت آب رودخانه کرج به تونل انتقال بی شک به نفرین طبیعت دچار خواهیم شد و به راستی که رویداد دلخراشی انتظار طبیعت بکر جاده چالوس را می کشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دهها سفره آب زیرزمینی از رودخانه کرج تغذیه می کنند که در صورت بهره برداری از تونل انتقال، این روند مختل شده و تعدادی زیادی از چاه ها و قنات های سیراب کننده طبیعت خشکیده خواهند شد، گفت: طبیعت جاده چالوس به تعدیل آب و هوا در بخشی از استان البرز منجر شده و تنها محدود به آن منطقه نیست فلذا محدوده تبعات زیست محیطی طرح مذکور گسترده تر از آن چیزی خواهد بود که کارشناسان تصور می کنند.

رئیس پارلمان محلی کرج در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: رودخانه کرج و مسیر زیبای جاده چالوس باید به عنوان آثار ملی و میراث جهانی ثبت و ضبط شوند تا از تیررس مخاطرات زیست محیطی در امان باشند؛ چرا که ایجاد چنین فضایی با اعتبار صدها میلیارد تومانی نیز شدنی نیست و آنها دارای آوازه و شهرت جهانی می باشند.

این مسئول ارشد شهری بیان داشت: رودخانه کرج در زمره غنی ترین منابع آبی کشور است که حفظ حیات بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری در گرو تداوم حیات این رودخانه است که گواه این مدعا زیبایی و طراوت جاده بین المللی چالوس می باشد و از مسئولان امر انتظار می رود که با شدت و قوت در برابر عملیاتی شدن طرح انتقال تونلی ایستادگی کنند.

دادگو در ادامه از رسانه های جمعی و گروهی تقاضا کرد که با درج گزارش ها و اخبار تحلیلی و گفتگو با کارشناسان و صاحب نظران، نسبت به ارائه تصویری حقیقی از آخرین وضعیت رودخانه کرج و جاده چالوس و تهدیداتی که این دو گنجینه زیست محیطی را تهدید می کند، اقدام نمایند تا وزارت نیرو روی بهره برداری از «تونل انتقال» خط قرمز بکشد.

رئیس شورای شهر کرج در پایان عنوان کرد: امید است در سالی که با نفس گرم رهبر معظم انقلاب اسلامی مزین به شعار راهبردی «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گردیده است، شاهد پایبندی عملی مسئولان وزارت نیرو به منویات و مطالبات ایشان در حوزه محیط زیست باشیم و از هرگونه اقدام حساسیت زا که به خشکیدگی رودخانه کرج و نابودی اکوسیستم جاده چالوس منتهی شود، پرهیز نمایند؛ چرا که نفرین طبیعت بسیار سخت و دردناک خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =