به گزارش نقل از بیبیسی، شرکت خطوط هوایی دلتای آمریکا هنوز جزئیات میزان خسارات مالی وارده را فاش نکرده است اما خبرنگاران می گویند احتمالا سر به میلیونها دلار می زند.
ناظران می گویند که این حادثه پررنگ کننده ضعف های سیستم کامپیوتری دلتاست که بیش از حد به سیستم های فناوری انفورماتیک دهه 1990 تکیه دارد.
هرچند این خط هوایی اواخر دوشنبه کارش را از سر گرفت اما یک روز بعد هنوز با پیامدهای آن دست و پنجه نرم می کند.
مشکل اصلی این شرکت یافتن صندلی کافی در هواپیماهای سایر شرکت ها در فصل شلوغ تابستان برای ده ها هزار مسافری است که پروازهایشان لغو شده است.
خدمات فلایتاستتس که پروازها را ردگیری می کند گفت که تقریبا 600 پرواز در روز سه شنبه به تاخیر افتاده است و شمار پروازهای لغو شده به 330 نزدیک است.
بیش از هزار نفر دوشنبه شب را در فرودگاه ناریتا در نزدیکی توکیو سپری کردند و سخنگوی دلتا هشدار داد که انتظار تاخیرهای بیشتر می رود. پیشتر فرودگاه های آمریکا هم شاهد صحنه های مشابهی بودند.
دلتا روز سه شنبه در بیانیهای گفت: "ما دیروز توانستیم سیستم خود را دوباره راه بیاندازیم و ظرف چند ساعت پروازها را از سر بگیریم اما هنوز در حال نقاهت هستیم."
این شرکت که در آتلانتا مستقر است گفت که به مسافرانی که تاخیرهای زیاد یا لغو پرواز را تجربه کردهاند غرامت می پردازد.
دلتا گفت که قطع برق در آتلانتا اتفاق افتاد و باعث از کار افتادن سیستم های کامپیوتری شد.
بسیاری از مسافران نارضایتی خود را در شبکه های اجتماعی منعکس کرده اند.
این شرکت با بیش از 80 هزار کارمند می گوید سالانه به حدود 180 میلیون مشتری خدمات می دهد.
52310
نظر شما