از مجموع 1702 روستای استان، 1005 روستا که 76 درصد جمعیت روستایی استان را در خود جای داده اند، زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان قرار دارند.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، جلسه بررسی وضعیت آب و فاضلاب روستایی استان کردستان در معاونت عمرانی استانداری کردستان برگزار شد.
در این جلسه امیر قادری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: از مجموع 1352 روستای بالای 20 خانوار استان، 913 روستا معادل 68 درصد، از تأسیسات آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.
وی شاخص بهره مندی روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم را 63 درصد عنوان کرد و گفت: 37 طرح مجتمع آبرسانی روستایی و 156 پروژه تک روستایی نیمه تمام نیز در استان وجود دارد که برای تکمیل آنها 163 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار نیاز است.
معاون استاندار کردستان، اعتبارات استانی و ملی در حوزه آب روستایی طی سال 94 را 65 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان در ابتدا 23 میلیارد و 700 میلیون تومان به طور کامل از محل صندوق توسعه ملی تخصیص یافته بود که با افزایش به 27 میلیارد و 600 میلیون تومان، معادل 34 درصد رسید و هم اکنون در حال هزینه شدن است.
قادری استفاده بهینه و مدیریت صحیح اعتبارات در بخش آب را یک مطالبه جدی دانست و افزود: صرفه جویی در مصرف آب هم یک ضرورت انکارناپذیر است که باید برای اجرای دقیق آن برنامه ریزی و فرهنگسازی شود.
وی با ابراز رضایت از اعتبارات استان در بخش آب تصریح کرد: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و همچنین دستوری که از محل صندوق توسعه ملی در بخش آب در کل کشور منظور شد، اعتبارات خوبی به نقاط مختلف کشور تزریق شد و کردستان نیز به خوبی از این اعتبارات بهره مند شد.
معاون استاندار کردستان خاطرنشان کرد: البته نیازهای استان در حوزه آب روستایی زیاد است اما باید تلاش شود تا این اعتبارت جذب شده نیز به خوبی و با رعایت اولویت ها مصرف شود.
قادری بر ضرورت اولویت بندی نیازها در حوزه آب به منظور تخصیص اعتبارات در کمیته های برنامه ریزی شهرستان های مختلف استان تأکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: سدهایی که در استان در مدار استفاده قرار دارند و یا در آینده بهره برداری می شوند به عنوان منابع تأمین آب نقاط شهری و روستایی، باید به طور مرتب مورد پایش قرار بگیرند و این یک اولویت مهم است.
همچنین مفاخری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کردستان گفت: از مجموع 1702 روستای استان، یکهزار و پنج روستا که 76 درصد جمعیت روستایی استان را در خود جای داده اند، زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان قرار دارند.
از مهمترین مصوبات این جلسه، تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت اعتبارات دهیاری ها در حوزه آب روستایی، اولویت قرار گرفتن تکمیل مجتمع های آبرسانی و خرید تجهیزات آبرسانی سیار از محل اعتبارات 10 و 12 به محض ابلاغ و تخصیص این اعتبارات بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =