مهر نوشت: فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با اشاره به اینکه جانمایی ایستگاه های قطار تهران- اصفهان هر چه سریعتر مشخص شود، گفت: در مسیر قم تا تهران گلوگاه های زیادی در این پروژه وجود دارد.

عبادلله عبداللهی در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه قطار سریع‌السیر تهران، قم، اصفهان گفت: ما از روند کار راضی نیستیم؛ زیرا این پروژه یک ابرپروژه است و با این وضعیت کنونی به اهدافمان نمی رسیم.

وی با بیان اینکه این پروژه ۲۴۵ کیلومتر است که در زیرسازی پیشرفت ۷۵ درصدی داشته است، افزود: در مسیر قم تا تهران گلوگاه‌های زیادی داریم و از بهمن ۹۴، ۷۰۰ نفر در این طرح مستقر شدند که نیاز است تا هر چه سریعتر مشکلات آن حل شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به اینکه با شرایط کنونی آینده پروژه توأم با مشکل خواهد بود، ادامه داد: از وزیر درخواست دارم تا به طور مستقیم برای پروژه تصمیم گیری کند زیرا این تکنولوژی جدیدی در کشور است که نیاز به کمک مستقیم وزیردارد.

عبداللهی با اشاره به اینکه جانمایی ایستگاه های راه آهن در این مسیر مشخص شود، اظهار داشت: محل ایستگاه داخل تهران مشخص باشد تا ما عملیات اجرایی را آغاز کنیم، ضمن اینکه کار ما تحت‌الشعاع واریانت‌ها و ایستگاه‌ها است.

وی موضوع بعدی را تعیین سرعت قطار دانست و افزود: درخواست دارم که در این جلسه سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت را قطعی کنید زیرا سرعت کمتر آن توجیه اقتصادی برای ساخت قطار سریع‌السیر ندارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء موضوع بعدی را عبور از فرودگاه امام خمینی(ره) دانست و گفت: مشخص کنید که از چه بخشی از فرودگاه امام باید عبور کنیم و جانمایی ایستگاه قطار مشخص شود، اگر تصمیمات قطعی برای این پروژه گرفته شود، قطعه اصفهان تا قم را به پایان می رسانیم.

عبداللهی همچنین به موضوع تملک اراضی در این بخش اشاره کرد و اظهار داشت: اگر شرایط مسیر مشخص شود، ما می توانیم زمین‌ها را تملک کرده و با معارضان به تفاهم برسیم. بر اساس این گزارش، طرح راه آهن پرسرعت تهران- قم- اصفهان به عنوان مسیر جدید دو خطه به طول ۴۱۰ کیلومتر ساخته خواهد شد. این پروژه از ایستگاه راه آهن تهران آغاز شده و پس از عبور از شهرستان قم، به اصفهان منتهی خواهد شد.

بر این اساس، این پروژه ۱۳۸ کیلومتر کاهش طول مسیر، ۴۰ میلیون ساعت در سال کاهش زمان سفر، یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در سال کاهش هزینه سوانح و حوادث و یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال کاهش هزینه گازهای گلخانه‌ای را در سال خواهد داشت.
22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =