۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۵

ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه روسیه با معاون نخست و وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن که تحت حمایت عربستان قرار دارد، مذاکره تلفنی انجام داد.

نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه نیز با هیات عالی علمای یمنی و نمایندگان منطقه ای مقاومت در مسکو دیدار کرد.

در مذاکره تلفنی سرگئی لاوروف و عبدالمالک المخلفی اوضاع پیچیده یمن با توجه به دور اخیر مذاکرات برگزار شده بین طرف های درگیری در کویت بررسی شد.

بنا به اعلام امروز (جمعه) وزارت خارجه روسیه، لاوروف در این رایزنی بر ضرورت از سرگیری مذاکرات صلح برای حل مسائل مورد اختلاف طرفین در یمن با هدف جلوگیری از بروز موج خشونت با توجه به شرایط حساس کنونی منطقه تاکید کرد.

همچنین در مذاکره میخائیل بوگدانف معاون وزارت خارجه و نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه با سید شمس الدین شرف الدین رئیس اتحاد علمای یمن، جلوگیری از ادامه مناقشه سیاسی نظامی این کشور در کانون رایزنی ها قرار گرفت.

وزارت خارجه روسیه در این باره فزوده است: در این گفت وگو بر لزوم اتخاذ هر چه زودتر راهکارهای حل سیاسی بحران کنونی و برگزاری گفت وگوهای ملی فراگیر با هدف تامین یکپارچگی حق حاکمیت و استقلال یمن تاکید شد.

پایگاه خبری این وزارت خانه افزوده است که بوگدانف و هیات روحانیون یمن همچنین اهمیت توجه به حق حاکمیت و استقلال این کشور در تمامی مراحل مذاکرات صلح و گنجانده شدن آن در روند مذاکرات و نتیجه گیری را ضروری بر شمردند.

بوگدانف همچنین در این دیدار ابعاد مواضع روسیه در باره یمن بویژه حل سیاسی بحران این کشور، مقابله با خطر تروریسم و افراط گرایی با استفاده ابزاری از دین را تشریح و اعلام کرد که مسکو در چارچوب پیروی از منشور سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت این روند را ادامه خواهد داد.
اعضای هیات یمنی نیز در این مذاکرات تاکید کردند که تلاش های روسیه برای برقراری صلح در یمن برای وضعیت کنونی و آینده این کشور بسیار مهم است.

هیات بلندپایه علمای یمنی و نمایندگان گروه های مردمی مقاومت از مناطق مختلف این کشور برای دیدار و مذاکره با شخصیت ها و مقام های روسی در مسکو حضور دارند.

عربستان همراه برخی کشورهای عربی برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت از ششم فرودین 1394 حمله هوایی همه جانبه ای را علیه مردم این کشور آغاز کرده که افزون بر بیش از هفت هزار کشته و میلیون ها آواره برای کشورهای متجاوز حدود 180 میلیار دلار هزینه و برای فروشندگان غربی سلاح سود داشته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =