تسنیم نوشت: معاون وزیر کشور گفت: وزارت کشور باید آبان ماه گزارشی از وضعیت اجتماعی برای ارائه به مقام معظم رهبری آماده کند.

 محمدحسین مقیمی دقایقی پیش در آئین تودیع و معارفه معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان با اشاره به اهمیت امنیت موجود در کشور اظهار داشت: کشور ما در شرایط بسیار خاص قرار داشته و مسائل امنیت از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی بابیان اینکه دیگر کشورهای اطراف با مشکلات زیاد امنیتی مواجه هستند خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش همه مسئولان، کشور ایران از امنیت برخوردار است.

معاون وزیر و قائم‌مقام وزیر کشور در امور سیاسی بابیان اینکه دشمنان ما امروز تلاش می‌کنند در سراسر ایران مشکل ایجاد کنند تصریح کرد: امنیت موجود در کشور مسئله مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت و آن را حفظ کرد.

مقیمی با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم در سال آینده خاطرنشان کرد: معاونان سیاسی امنیتی استانداری‌های کشور باید با ایجاد شورونشاط سیاسی و نیز راهنمایی، هدایت و پشتیبانی جریانات سیاسی،  زمینه را برای افزایش حضور باشکوه مردم در این انتخابات فراهم کنند.

وی بابیان اینکه جریانات سیاسی نقش بسیار مهمی در ترغیب مردم برای حضوری فعال در پای صندوق‌های رأی دارند عنوان کرد: باید انتخاباتی باشکوه در استان سمنان در سال 96 برگزار شود.

معاون وزیر کشور نظارت بر عملکرد فرمانداران و بخشداران را از دیگر وظایف معاونان سیاسی و امنیتی استانداری‌ها دانست و گفت: باید بر عملکرد فرمانداران و بخشداران که نقش تعیین‌کننده‌ای در شهرها و بخش‌ها دارند؛ به نحو احسن نظارت شود.

مقیمی رضایت‌مندی و حضور مردم در توسعه استان‌های کشور را یکی دیگر از وظایف معاونان سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری‌ها عنوان و بیان کرد: مردم توقعاتی از نظام‌دارند که این توقعات برآورده شده و فعالیت‌هایی انجام شود که رضایت‌مندی مردم به دست آید.

وی نقش‌آفرینی فرمانداران و بخشداران برای جلب سرمایه‌های مردمی در روستاها و شهرها در راستای توسعه کشور را خواستار شد.

قائم‌مقام وزیر کشور در امور سیاسی اضافه کرد: اگر زمینه حضور مردم در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فراهم شود؛ مردم نیز گام‌های بزرگ‌تری برمی‌دارند.

مقیمی بابیان اینکه دولت به‌تنهایی قادر به حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور نیست اظهار داشت: امروز مردم باید به صحنه بیایند؛ چراکه انقلاب اسلامی با حضور مردم پیروز شده و مردم در دفاع مقدس و بازسازی کشور و دیگر صحنه‌های انقلاب نقشی محوری دارند و اگر می‌خواهیم شرایط بهتری را در جامعه به وجود بیاوریم؛ باید حضور مردم را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با رضایتمندی مردم، نظام اسلامی به همه اهداف خود می‌رسد.

معاون وزیر و قائم‌مقام وزیر کشور در امور سیاسی با اشاره به برخی دیگر از وظایف معاونان سیاسی و امنیتی گفت: توجه به وضعیت اجتماعی از دیگر وظایف مهم معاونان سیاسی و امنیتی است.

مقیمی با اشاره به برخی سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص وضعیت اجتماعی جامعه گفت: وزارت کشور باید آبان ماه گزارشی از وضعیت اجتماعی برای ارائه به مقام معظم رهبری آماده کند.

وی با اشاره به‌ضرورت توجه به نارسایی‌های اجتماعی موجود در جامعه گفت: باید جلوی رشد ناهنجاری‌های اجتماعی گرفته شود.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =