آزادی 12 زندانی جرائم غیرعمد در روز میلاد امام رضا(ع)/ وجود 175 نفر زندانی جرائم غیرعمد در کردستان

همزمان با سالروز ولادت ثامن الحّجج حضرت امام رضا (ع) با حضور خادمین بارگاه آن حضرت و هم چنین جمعی از مسئولین استانی ۱۲ زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی‌فقیه در کردستان در این مراسم که در محل بازداشتگاه موقت سنندج برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: اسلام دین رأفت و مهربانی بوده و در این خصوص توصیه‌های فراوانی دارد که اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مرحله اول درست انجام شود، بسیاری از مشکلات عمده حل می‌شود.
وی افزود: از اینکه در روز میلاد امام مهربانی‌ها با مساعدت جمعی از خیرین استان، زمینه آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد فراهم شده است، بسیار خوشحالیم زیرا عنایت ائمه اطهار می‌تواند گره‌گشای همه مشکلات باشد.
آیت‌اله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه اگر افراد جامعه نصیحت‌پذیر باشند و بزرگان هر طایفه‌ای با نیت خیر و در پی اصلاح و راهنمایی افراد فامیل قدم بردارند شاهد کاهش بسیاری از ورودی های زندان ها نیز خواهیم بود، گفت: صله‌رحم یکی از توصیه‌های مهم فرهنگ اسلامی برای استحکام ارتباطات خانوادگی در بین اعضای جامعه است که اگر شخصی از نزدیکان دچار مشکلی شود همه اعضای فامیل دست در دست هم برای حل مشکل تلاش کنند.
علی اکبر گروسی، نیز در این ادامه این مراسم با تأکید بر اینکه در هیچ کدام از ادیان الهی به اندازه دین مبین اسلام به امر کرامت و رشد فضایل‌ اخلاقی توجه نشده است، گفت: وجود احادیث متعدد نبوی و ائمه اطهار (ع) دلالت بر جایگاه رفیع انسانی است.
وی افزود: در نظام اسلامی به انسان‌ها، بشریت و تکریم آن توجه شده و حتی در نظام قضایی کشورمان برای بزهکاری، اصلاح بزهکاران و بازگشت آنها به زندگی شرافتمندانه مورد توجه بوده است.
گروسی با ذکر این نکته اگر چه در نظام اسلامی در زندان‌ها کمترین مجازات برای زندانیان در نظر گرفته شده، تصریح کرد: در مواردی ناگزیر اگر زندانی به زندان معرفی شود تلاش بر تربیت و بازگشت وی به جامعه مورد توجه قرار می‌گیرد.
رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران برنامه اساسی و مهم توجه به رشد و فضایل اخلاقی و کرامت انسانی زندانیان است، بیان کرد: در کشورمان هیچ زندانی دارای در بسته نیست و در دسترس عموم مردم و مسئولان و حتی مهمانان خارجی و نهادها و سازمان‌های بین‌المللی حقوقی است و همه دسترسی کامل به زندان‌های جمهوری اسلامی دارند.
وی با اعلام اینکه تمام امکانات رفاهی در زندان‌ها برای رشد کرامت انسانی و اخلاقی و روحی انسان‌هاست و رعایت کامل موازین‌ اخلاقی در آنها لحاظ می‌شود، خاطرنشان کرد: تمام امکانات آموزشی، رفاهی و استفاده از مرخصی و ملاقات برای افراد زندانی در زندان‌ها فراهم است تا فضایل اخلاقی زندانیان رشد پیدا کند و حتی پس از آزاد شدن از زندان پروانه اشتغال برای آنها فراهم می‌شود.
رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه با توجه به حقوق بشر، امروزه نظام جمهوری اسلامی بهترین کارنامه را دارد، گفت: آن چیزی که امروز در کشورهای غربی به عنوان مدعیان دروغین مطرح می‌کنند همه جنبه سیاسی داشته و بویی از بشریت ندارند، چرا که در زندان‌های کشورهای غربی توجه به انسان و حقوق انسان‌ها در نازلترین رتبه قرار دارد در حالی که در نظام اسلامی گسترش نهادهای حقوقی در هیچ مقطعی به اندازه امروز پیشرفت نکرده است.
اسدالله گرجی زاده مدیرکل زندانهای کردستان نیز در پایان این مراسم تعداد زندانیان جرائم غیرعمد در کردستان را ۱۷۵ نفر اعلام و اظهار کرد: در زندان‌های کردستان ۲۵ نفر به دلیل بدهکاری دیه غیر عمد (تصادف رانندگی، حوادث کارگاهی و ... )، ۱۱۴ نفر محکومین مالی و ۳۶ نفر نیز به جرم مهریه و نفقه در زندان به سر می برند که برای آزادسازی آنان از زندان مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیاز است.
مدیرکل زندانهای کردستان و مدیرعامل ستاد دیه این استان از آزاسازی ۴۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد طی ۵ ماهه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: با همت خیرین و هم‌چنین از طریق اعتبارات ستاد دیه کردستان این تعداد زندانی با پرداخت مبلغ یک میلیارد ششصد و سی و چهار میلیون تومان از زندان آزاد شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =