رییس‌جمهور گفت: سیاست دولت تدبیر و امید اجرای همه مصوبه‌ها در محدوده زمانی مشخص شده است و به صورت شخصی نیز همیشه پیگیر چگونگی اجرای این مصوبه‌ها هستم.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه ها در یاسوج گفت: با سیاست های جدید دولت برای شرکت های دانش بنیان، این نخبه های علمی ، توانایی های خود را در اختیار ملت گذاشته اند.

روحانی افزود: هم اکنون 2 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در ایران وجود دارد که از حمایت های دولت برخوردارند.این شرکت ها از تسهیلات کم بهره صندوق نوآوری و شکوفایی، معافیت های مالیاتی و برخی دیگر از امکانات برخوردار شده اند.

اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

* استخدام های دولتی، هم اکنون محدود است و دولت به سمت حمایت از سرمایه گذاری های بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان می رود.

* در سال های اخیر تحول گسترده ای در مشاغل مربوط به فناوری های نو ایجاد شده که علاوه بر اشتغال های نو درآمدی خوبی هم برای شاغلان این بخش ها دارد.سیاست دولت تدبیر و امید گسترش مشاغل فناوری های نو در همه استان هاست.

* سیاست دولت تدبیر و امید اجرای همه مصوبه ها در محدوده زمانی مشخص شده است و به صورت شخصی نیز همیشه پیگیر چگونگی اجرای این مصوبه ها هستم.

*هر وزیر مسئول بررسی وضعیت چند استان شده است تا از اجرای مصوبه های دولت و اقتصاد مقاومتی آگاه شود.

وی عنوان کرد: برای ساخت راه آهن این استان پیگیر فاینانس هستیم و امیدواریم بتوانیم از این راه به ساخت آن کمک کنیم.

روحانی در ادامه درباره بخش های فرهنگی و ورزشی نیز گفت: در این سفر 11 طرح ورزشی مصوب شد که می تواند نقش موثری در بهبود شرایط ورزش و جوانان استان داشته باشد.

وی عنوان کرد: هیات دولت به هر استانی که دیرتر می رود اعتبار بیشتری برای آن در نظر می گیرد.اعتبار در نظر گرفته شده برای این استان در سی امین سفر چند برابر برخی استان هاست.: برای کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر اعتبار ویژه طرح های دیگری از جمله تاسیس سه صندوق حمایتی نیز در نظر گرفته شده است.

* بودجه خوبی نیز برای یارانه تسهیلات واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است. این طرح برای نخستین بار در کشور در این استان اجرا می شود.

* یک هزار و 400 میلیارد ریال به عنوان سود تسهیلات برای سرمایه گذاران در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته که از سوی دولت پرداخت می شود.

* برای استفاده بهینه از آب های کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی می شود و افتتاح سد تنگ سرخ، اجرای طرح های آبرسانی از سد کوثر به شهرهای دهدشت، چرام، سوق و لنده، اجرای طرح های کشاورزی، گلخانه ای، آبیاری نوین و آبزی پروری از طریق رودخانه ها می تواند بخش مهمی از این موضوع را حل کند و تحول آفرین باشد.

* کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ گردشگری استعداد چشمگیری دارد و جاذبه های آن می تواند مورد استفاده مردم استان های همجوار نیز قرار گیرد و در صورت برنامه ریزی های لازم امکان جذب گردشگران متعددی از کشورهای حوزه خلیج فارس و نقاط مختلف دنیا نیز وجود دارد.

* یکی از مشکلات کهگیلویه و بویراحمد مساله بیکاری است و راه های مهم کاهش آن نیز توسعه بخش های گردشگری و کشاورزی و توسعه و فراوری گیاهان دارویی خواهد بود.

* برای تاسیس پارک علم و فناوری بودجه تامین می شود تا جوانان استان بتوانند با فناوری های نوین به اشتغال برسند.

*عشایر و روستائیان به عنوان یک سرمایه مهم برای کشورافرادی تولید گر هستند و باید درمناطق روستایی شرایط لازم برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها ایجاد شودزیرا این گونه مهاجرت ها هجرت مبارکی نیست.

231طرح عمرانی در سفربه کهگیلویه وبویراحمد با 700میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد که علاوه براین 36طرح نیز کلنگ زنی شد.سه صندوق حمایتی توسعه در زمینه های مختلف به زودی درکهگیلویه و وبویراحمد برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان و روستائیان فعال می شود.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =