براری ششم شد/شاهکار کادر فنی همه بینندگان المپیک را شوکه کرد!

محمدرضا براری نماینده ایران در دسته 105 کیلوگرم وزنه برداری بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛رقابت های وزنه برداری دسته 105 کیلوگرم بعد از ظهر امروز به وقت ریو برگزار شد.رقابت هایی که در آن ایران محمد رضا براری را به عنوان نماینده داشت.

حرکت یکضرب

پس از کسب دو مدال خوشرنگ طلا توسط کیانوش رستمی و سهراب مرادی خیلی ها امید زیادی داشتند تا براری هم بتواند برای ایران مدالی دیگر کسب کند.

سجاد انوشیروانی برای حرکت نخست محمد رضا در یکضرب وزنه 180 کیلوگرمی را انتخاب کرده بود.آخرین رکوردی که از براری در حرکت یکضرب ثبت شده است مهار وزنه 184 کیلوگرمی بوده است.با این حال او با اعتماد به نفس بالایی آمد و پشت وزنه قرار گرفت.براری کمی سخت،اما توانست این وزنه را بالای سرش ببرد.

اعضای کادر فنی وزنه برداری برای حرکت دوم براری وزنه 181 کیلوگرمی را انتخاب کرد بودند اما با توجه به اینکه سایر رقبای اصلی براری در حرکت نخست شان وزنه 185 کیلوگرمی را بالای سر بردند آنها هم ترجیح دادند برای اینکه براری در جدول شانس مدال باقی بماند این وزنه را برای او انتخاب کردند.وزنه ای که محمد رضا در مهار کردن آن ناکام بود.این اتقاق در حالی افتاد که برای حرکت سوم در یکضرب انوشیروانی یک کیلوگرم روی وزنه قبلی گذاشت تا براری را در مسابقه نگه دارد.این بار براری با اقتدار وزنه 186 کیلوگرمی را بالای سرش برد تا با ثبت این رکورد تعداد وزنه های او در حرکت یکضرب به پایان برسد.

حرکت دوضرب

برای شروع حرکت دوضرب براری با 220 کیلوگرم آغاز کرد.آخرین رکوردی که از او در حرکت دوضرب ثبت شده 221 کیلوگرم است.محمد رضا که با توجه به رکوردهایش وزنه نسبتا خوبی را در حرکت یکضرب زده بود وزنه 220 کیلوگرمی را در حرکت دو ضرب بالای سرش برد.

سجاد انوشیروانی برای حرکت دوم براری وزنه 230 کیلوگرمی را برای این وزنه بردار انتخاب کرد. او دو بار از وزنه 223 و بعد 225 ، این وزنه را به 230 تغییر داد و زمانی که وزنه 223 ،آخرین وزنه حریف ازبکی محمدرضا شد، او برای مدال برنز نیاز به وزنه 231 کیلوگرم داشت. کادرفنی ایران اما چون دوبار وزنه اش را عوض کرده بود ، ناچار شد یک وزنه محمدرضا بسوزاند.  وقت یک دقیقه ای به اتمام رسید و براری روی تخته نرفت تا یکی از فرصت های او بسوزد.بلافاصله اعضای کادر فنی درخواست وزنه 231 کیلوگرمی را برای حرکت سوم کردند.ریسکی بزرگ برای اینکه بتواند در المپیک مدال بگیرد.براری نفس عمیقی کشید،

پشت این وزنه سنگین ایستاد،نفس عمیقی کشید اما فقط این وزنه را لیفت کرد تا با رکورد مجموع 406 کیلوگرم به کار خودش دراین رقابت ها پایان بدهد. او با این وزنه ششم شد. نورالدین اف قزاق وزنه 237 را در دوضرب زد ، رکورد المپیک را شکست و طلایی شد. جوان 19 ساله ارمنی نقره گرفت و مدال برنز هم به شرکت کننده قزاق رسید و رقابت این دسته هم تمام شد تا کادرفنی ایران یکی از اتفاقات نادر تاریخ وزنه برداری دنیا را رقم زده باشد. کاری که خودشان هم دقیقا نمی دانند برایش چه کرده اند.اینکه وزنه بردارشان را یک بار روی صحنه فرستادند ، عرقش را در آوردند و بعد مدام با تغییرات وزنه ، استرس و سرد شدن بدن را به او تحمیل کردند. 

 

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =