۱ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۹

آل پاچینو در فیلمی تلویزیونی محصول شبکه HBO نقش دکتر کوورکیان، معروف به دکتر مرگ را بازی می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، جدا از بحث‌های فراوانی که رسانه‌ها درمورد بدنامی جک کوورکیان و کمک او به خودکشی بیمارانش در دهه 1990 به راه انداختند. عامه مردم اطلاعات کمی درمورد این دکتر میشیگانی دارند که به «دکتر مرگ» معروف است.

اما فیلم تلویزیونی «جک را نمی شناسید» که روز شنبه از شبکه HBO پخش می‌شود، این مسئله را تغییر می‌دهد.

آل پاچینو که در این فیلم نقش جک را بازی می کند می‌گوید: «مثل خیلی از مردم، من هم فکر می‌کردم جک را می‌شناسم، اما وقتی شروع به تحقیق کردم با جنبه‌های گوناگون شخصیت این فرد آشنا شدم.»

کوورکیان اعتراف کرده به بیش از 130 بیمار که مرگشان حتمی بوده کمک کرده به زندگی خود پایان دهند. کوورکیان بارها دادگاهی و در سال 1999 به جرم قتل محکوم شد و پیش از آزادی در سال 2007 ، هشت سالی در زندان سپری کرد.

در فیلم «جک را نمی شناسید» با دکتری روبه رو هستیم که بسیار انسان‌تر از اغلب پرستاران و حتی نزدیکان بیمار است. کوورکیان به بسیاری از بیمارانی که از می‌خواستند در مردنشان به آنها کمک کند جواب منفی می‌داد.

پاچینو در این مورد می‌گوید: «در چشم او انسان‌ها بیمارانی که بایستی کشته شوند نبودند، بلکه آدم‌هایی بودند که او می‌توانست از رنج کشیدن خلاصشان کند.»

پیش از اینکه کوورکیان به عنوان قاتل و هموارکننده مرگ معروف شود او دکتری بود که تمام تلاشش را برای نجات جان افراد به کار می‌برد.

پاچینو می‌گوید:«او یک از فعالان بخش اهدای عضو بود. شاید کار او شبیه اتانازی شده باشد اما در پس همه اعمال او انرژی مثبتی در جهت کمک به مردم وجود داشته.»

در این فیلم همچنین شاهد زندگی خصوصی کوورکیان هستیم، مرد مجردی که گاه موسیقی جاز می‌نویسد، نقاشی می‌کند و با دوستان قدیمی‌اش وقت می‌گذراند.

پاچینو که در آستانه 70 سالگی است می‌گوید برقرار کردن توازن میان زندگی سیاه اجتماعی و زندگی شخصی کوورکیان هم دشوار بود و مفرح. جان گودمن در این فیلم نقش دوست و همکار جک، نیل نیکول را بازی می کند. سوزان ساراندون در نقش یکی از فعالان انجمن هلموک به نام جنت گود فرورفته و دنی هیوستن نیز نقش وکیل کوورکیان، جفری فیگر را ایفا می‌کند.

پاچینو برای ایفای نقشش از طریق تلفن با جک کوورکیان 81 ساله صحبت کرد و نوارهای ویدیویی موجود از او را مشاهده کرده است. پاچینو در فیلم، کوورکیان را پیش از به زندان افتادنش به تصویر می‌کشد و معتقد است اگر پیش از فیلمبرداری کوورکیان را دیده بود بازده کارش بالاتر می رفت.

این درحالی است که فیلمنامه‌نویس این فیلم تلویزیونی، آدام میزر (فیلمنامه‌نویس «ساحل» ساخته دنی بویل) چندین بار با کوورکیان ملاقات کرده و با نیکول، فیگر و خانواده و دوستان بیماران نیز صحبت کرده است.

میزر می‌گوید:«این مرد خیلی بیشتر از اینها جا برای کار دارد. او مردی صاف و ساده است. اما وقتی پای موسیقی، کتاب و سیاست به میان بیاید، او بی‌نظیر است. واقعا برایم دشوار بود همپای او بحث کنم.»

این سومین همکاری پاچینو و بری لوینسن کارگردان «جک را نمی شناسید» است. این دو پیشتر در سال 1997 در فیلم «دنی براسکو» با هم همکاری کردند و سال 1979 فیلمنامه «و عدالت برای همه» را با هم نوشتند.

یواس‌ای تودی / 22 آوریل

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 56827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =