ایسنا نوشت: عبدالله صالح برای حمایت گسترده یمنی‌ها از شورای عالی سیاسی فراخوان داد و اعلام کرد عربستان همدست اسرائیل است.

رئیس‌جمهور پیشین یمن از اعضای پارلمان، تمامی احزاب و گروه‌های ملی و مردم این کشور خواست از شورای عالی سیاسی به عنوان قدرتی مشروع که نماینده یمنی‌ها در داخل و خارج است، حمایت کنند.

به گزارش روزنامه مستقل رأی الیوم، علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن و رئیس حزب کنگره سراسری مردمی در دیداری با اعضای حزبش گفت: باید تمامی گروه‌های ملی و اعضای پارلمان و تمامی اقشار جامعه یمن از شورای عالی سیاسی به عنوان قدرتی مشروع که کشور را اداره می‌کند و نماینده یمنی‌ها در داخل و خارج است، حمایت کنند. همگان باید برای برداشتن گام‌هایی به سمت تشکیل دولتی که راه را برای برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاست‌جمهوری و شوراهای محلی باز کند و به لیاقت و شایستگی و قانون اساسی متکی باشد، کمک کنند.

وی به حمایت پارلمان از شورای عالی سیاسی اشاره کرد و گفت: این مسئله یک اقدام چشمگیر برای تقویت مشروعیت قانون اساسی جهت مقابله با تجاوز آشکار ائتلاف عربی بود.

صالح، عربستان را به همدستی و ائتلاف با اسرائیل برای نابودی یمن و کشتن مردمش متهم کرد.

وی ادامه داد: "ما هم‌پیمان ایران نیستیم و امیدوار بودیم که ایران از ما حمایت اقتصادی و سیاسی به عمل آورد. اگر شما با ایران مشکل دارید پس چرا مرزهای دریایی با این کشور دارید."

صالح گفت: طرح شورای همکاری خلیج فارس در سال 2011 برای ممانعت از ریخته شدن خون یمنی‌ها و به عنوان راهکاری برای "بحران بهار عربی" مطرح شد اما اقداماتی که از زمان امضای این طرح اتخاذ شد ما را به جنگ 22 مارس 2015 مبتلا کرد و در نتیجه جنگنده‌ها را برای هدف قرار دادن شهرها و نابودی زیرساخت‌ها و پل‌ها و کشتن غیرنظامیان آورد. این اقدامات قطعنامه 2216 شورای امنیت را در پی داشت این در حالی است که یمن خطری علیه هیچ کسی نیست.

صالح تأکید کرد که آن‌ها همچنان پایدار خواهند بود و برای چندین سال خواهند جنگید.

وی گفت: مردم یمن قادرند همچنان با شما مقابله کنند. تفنگ‌ها همچنان بر روی شانه‌ها قرار دارد و جنگنده‌های شما کسی را نمی‌ترساند.

صالح بار دیگر خواهان مذاکرات سیاسی با تمامی گروه‌های یمنی شد.


52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    اقای صالح شمابودیدکه باعربستان ازاول همکاری کردی حالاچطورشده که دلسوزشده ای. راستی عبدالله صالح الان کجازندگی میکنه???