شکست کیمیا علیزاده در دومین مسابقه/گریه چرا دختر؟ تو همین حالا هم قهرمانی

کیمیا علیزاده بانوی تکواندوکار ایران نتوانست حریف اسپانیایی‌اش را شکست دهد.

فاطمه پاقلعه نژاد- خبرگزاری خبرآنلاین؛ كیمیا علیزاده تكواندوكار ایران در وزن 57 كیلوگرم در دومین مسابقه اش به مصاف حریفی از اسپانیا رفت. رقیب اسپانیایی كیمیا علیزاده رنكینگ دوم المپیك را دارد. علیزاده ابتدا توانست با یك ضربه به سر حریف، سه امتیاز بگیرد اما رقیب او هم به خوبی توانست جبران كند و در پایان وقت دوم، نتیجه 7-4 به سود حریف اسپانیایی كیمیا علیزاده شد.

در نهایت كیمیا علیزاده با نتیجه 8-7 نتیجه را واگذار كرد.

کیمیای 18 ساله که رقابتی دلیرانه را برابر حریف صاحبنام اسپانیایی انجام داد ، در حالی داشت وارد این عرصه سخت می شد که نسبت به دیگر رقبایش کمترین شانس و امکانات را داشت . آنچه سبب شده کیمیا هنوز صاحب شانس باشد، استعداد ذاتی اش و پشتکاری است کهدارد. پشتکاری که ستودنیست. کیمیا بعد از شکست با فاصله نزدیک برابر رقیب اسپانیایی اش، داشت از ناراحتی اشک می ریخت .ناراحت بود برای از دست دادن شانس مدال طلا .اما او حتی تا همین جا هم که رسیده، برای  ما یک قهرمان است. اینکه کیمیا در مقایسه با بقیه رقبایش آمادگی کمتری داردکاملا مشهود است. ضعف تنفسی اش برا وضوح می توان دید. اینکه ما نتوانسته ایم قهرمان مان را در اندازه المپیک آماده کنیم و او را چه از نظر روحی و چه از نظر بدنی مهیای المپیک کنیم، ریشه در نوع نگاه مان به المپیک و مدال آوری در آن دارد. اما کیمیا با اتکا به نبوغ و استایل خدادای اش توانسته پیش بیاید و حالا هنوز صاحب شانس مدال باشد.  رابطه عاطفی نزدیک این دختر با مربی دوران کودکی اش در رسیدن او تا این مرحله و ارائه این مبارزه ستودنی نقش داشته است. کیمیا انشالله امشب با رسیدن به مدال برنز المپیک ، مهمترین مدال تاریخ ورزش ایران را صید می کند. پس سرت را بالا بگیر دختر ، تو همین حالا هم برای ما قهرمانی.

علیزاده پس از باخت به حریف اسپانیایی در حالی که به شدت اشک می ریخت گفت: من هرچه در توان داشتم گذاشتم اما نمی دانم چرا امروز روز من نبود هم بازی اول هم الان. نمی دانم چرا اینطور شد ، چیزی برای گفتن ندارم.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    15 1
    دیدید زود قضاوت کردیدمدال برنز گرفت
  • امید RO ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    2 7
    ای بابا ایقد با احساسات مردم بازی نکنید تلاش کم کرد باخت .چکار کردکه قهرمانه یه بازی برد بعدی حذف شد.