داور بین المللی ایران گفته بود ایرانی ها می توانند فینال جام جهانی را هم سوت بزنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علیرضا فغانی و کمک هایش فینال المپیک را قضاوت می کنند. این یکی از بزرگترین افتخارات تاریخ فوتبال ایران است. فغانی که در سال های گذشته همواره فوتبال ایران با او نامهربان بوده، در عرصه بین المللی جایگاه خاصی دارد. حالا به کارنامه پرافتخار او، باید فینال المپیک را هم اضافه کرد.
فغانی در سال های اخیر و در معتبرترین تورنمنت های فوتبال دنیا، قضاوت های مهمی داشته است. او در جام جهانی برزیل بازی افتتاحیه بین برزیل و کرواسی را سوت زد. پس از این مسابقه مهمترین دیداری که سوت زد بازی فرانسه و نیجریه در مرحله یک شانزدهم نهایی بود. البته او دیدار اروگوئه و انگستان را هم در گروه d رقابت ها سوت زد.
در جام ملت های استرالیا هم او داور بازی های مهمی از جمله دیدار فینال بین استرالیا و کره جنوبی بود. در یک چهارم نهایی هم بازی ژاپن و امارات را سوت زد.
اما یکی از مهمترین قضاوت های فغانی، قضاوت دیدار فینال جام باشگاههای جهان در سال 2015 بود که بین ریورپلاته و بارسلونا برگزار شد.
فغانی همچنین فینال لیگ قهرمانان آسیا را هم سوت زده تا به پرافتخارترین داور تاریخ فوتبال ایران تبدیل شود. او همواره از وضعیت داوران در ایران گلایه دارد و در سال های اخیر در لیگ برتر ایران کمرنگ تر شده است. او پیش از ترک ایران وقتی با این سوال روبرو شد که چقدر شانس دارید در فینال المپیک سوت بزنید، به خبرآنلاین گفت: «توقعات باید از ما معقول باشد. برای من مهم نیست که در چه مرحله ای از تورنمنت سوت بزنیم، مهم این است که بتوانیم در چنین تورنمنت های بزرگی قضاوت کنیم. قطعا دوست داریم در فینال باشیم.»
و حالا این اتفاق افتاده است. بزرگترین هدف فغانی قضاوت بازی فینال جام جهانی است و وقتی اولین بار در این باره صحبت کرد، به گفته خودش واکنش ها جالب نبود. فغانی در این باره هم گفت: «یک روز ما گفتیم داوران ایرانی می توانند در فینال جام جهانی سوت بزنند. همه خندیدند. ولی در این چند سال نشان دادیم که می توانیم به چنین هدفی هم برسیم.»
حالا فغانی یک گام مهم دیگر برای سوت زدن فینال جام جهانی برداشته است. بی شک دیدار فینال المپیک هم یک آزمون بزرگ برای او و تیم داوری اش است. در صورتی که در این مسابقه مهم موفق باشند، در آینده هر امکانی وجود دارد.

 


252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =