۰ نفر
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۲

ایرنا نوشت: صادق خان می گوید: جرمی کوربین قبلا ثابت کرده است که قادر به ساماندهی یک گروه کاری موثر نیست.

صادق خان شهردار بانفوذ لندن در یادداشتی که روز یکشنبه در نشریه آبزرور منتشر شد، ضمن انتقاد صریح از عملکرد جرمی کوربین رهبر حزب کارگر در جریان همه پرسی 23 ژوئن، به صورت غیرمنتظره از 'اون اسمیت' رقیب او در انتخابات رهبری این حزب حمایت کرد.

صادق خان که در جریان انتخابات شهرداری لندن از حمایت صریح کوربین رهبر حزب کارگر برخوردار بود، در این یاددداشت گفت: « ناکامی کوربین در بسیج حمایت مردم از باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا در جریان همه پرسی 23 ژوئن، نشان داد، که او نمی توانند حمایت رای دهندگان را با خود همراه کند.»

صادق خان افزود: جرمی کوربین قبلا ثابت کرده است که قادر به ساماندهی یک گروه کاری موثر نیست و در کسب اعتماد مردم انگلیس شکست خورده است.

شهردار لندن گفت: 'در طول مبارزات مربوط به همه پرسی برگزیت، جرمی نتوانست آن رهبریتی که ما به آن به شدت نیازمند هستیم، از خودش نشان دهد. مواضع او در خصوص عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا هرگز روشن نشد و رای دهندگان نتوانستند او را باور کنند.'
وی با بیان اینکه جرمی کوربین به لحاظ شخصی بدترین موقعیت را در مقایسه با سایر رهبران حزب کارگر داشته است، اظهار داشت: « من نگرانم، زیرا نمی توانیم به راحتی به همین شیوه ادامه دهیم.»

صادق خان گفت که جرمی کوربین در حال حاضر حمایت 80 درصد از نمایندگان پارلمانی حزب کارگر را از دست داده است.

شهرداری لندن از اعضای حزب کارگر اصلی ترین حزب مخالف دولت محافظه کار انگلیس، خواست در انتخابات رهبری این حزب، 'اون اسمیت ' را به جای جرمی کوربین به عنوان رهبر کارگر انتخاب کنند.
وی هشدار داد که در صورت رای اعضای حزب کارگر به جرمی کوربین، محافظه کاران بار دیگر در انتخابات عمومی سال 2020 میلادی پیروز خواهند شد.
حزب کارگر انگلیس از زمان برگزاری همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه) که منجر به رای شوک آور انگلیسی ها به برگزیت شد، دچار بحران رهبری است.

انتخابات پیش از موعد رهبری حزب کارگر، نیز به دنبال استعفای اکثر اعضای کابینه در سایه و رأی عدم اعتماد اکثر نمایندگان پارلمانی این حزب به جرمی کوربین صورت می گیرد.
کوربین از سوی نمایندگان پارلمانی شورشی حزب کارگر نیز متهم به ناتوانی در ارتباط گیری با رای دهندگان در همه پرسی 23 ژوئن و در نتیجه نداشتن بخت پیروزی در انتخابات سراسری 2020 میلادی شده است.

وی همچنین از سوی آنها متهم شده است که نتوانسته است نقش موثری در همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) که منجر به برگزیت شد، ایفا کند.
براساس اعلام حزب کارگر درخصوص انتخابات رهبری این حزب، در 22 آگوست قرار است اوراق رأی گیری از طریق ایمیل و یا پست به اعضای این حزب فرستاده شود و تا 21 سپتامبر آینده اعضای یاد شده فرصت دارند که از بین دو نامزد یعنی جرمی کوربین و اسمیت اون، یک نفر را انتخاب کنند.
نتیجه انتخابات رهبری حزب کارگر قرار است در 24 سپتامبر در اجلاس سرتاسری این حزب در شهر لیورپول اعلام شود.
در این میان جرمی کوربین، ضمن رد تمامی اتهامات صورت گرفته، با توجه به حمایت گسترده اعضای محلی حزب کارگر و خصوصاً اتحادیه های کارگری از او، از هم اکنون خود را فرد پیروز در این رقابت می داند.
اما جرمی کوربین که در سپتامبر گذشته به رهبری حزب کارگر انتخاب شد، برای فرونشاندن موج مخالفت های درون حزبی نیازمند یک پیروزی قاطع در این انتخابات رهبری است.

کوربین در جریان انتخابات رقابت رهبری حزب کارگر در سپتامبر سال گذشته که در آن چهار نامزد شرکت داشتند، توانست رهبری حزب را با کسب اکثریت آرا به دست گیرد؛ اتفاقی که تقریبا هیچ کس در انگلستان انتظارش را نداشت.

از میان 422 هزار رای داده شده در جریان انتخابات رهبری حزب کارگر در سال 2015 میلادی، جرمی کوربین توانست حدود 251 هزار رای و به عبارت دیگر حدود 59 درصد آراء را به دست آورد. 'اندی بورنهام'، 'ایوت کوپر' و 'لیز کندال' سه نامزد دیگر این حزب به ترتیب 19، 17 و 5 درصد آراء را به دست آوردند.

حزب کارگر انگلیس که 27 فوریه سال 1900 میلادی( 160 سال پیش) پایه گذاری شده است در حال حاضر دومین حزب بزرگ انگلیس و اصلی ترین حزب مخالف در مقابل دولت محافظه کار 'ترزا می ' شمرده می شود.

این حزب هم اکنون از 650 کرسی مجلس عوام، دارای 230 کرسی، از 798 کرسی مجلس اعیان دارای 209 کرسی و از 73 کرسی انگلیس در پارلمان اروپا، دارای 20 کرسی است.

حزب کارگر که دارای نفوذ زیادی در تشکیلات محلی ( شوراها) در انگلیس داراست ، توانسته است از 17 شهردار انتخابی در کل بریتانیا 13 شهرداری را در اختیار داشته باشد که شهرداری شهر لندن از آن جمله است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =