همایش بزرگ حضور پایدار در روسیه با هدف توسعه صادرات غیرنفتی در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.

 بزرگترين رویداد تجاری با هدف توسعه صادرات غيرنفتي در راستاي تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتي به مدت 3 روز از تاریخ هشتم تا دهم شهریورماه امسال باحضور هیاتی 30 نفره از مقامات عالی رتبه دولتی و بخش خصوصی روسیه و مسئولان اقتصادي، صنعتي و بازرگاني و تجار ايراني در مركز همايش هاي صدا و سيما در تهران برگزار می شود.
نگار كبيري رئيس شوراي سياستگذاري همايش بزرگ "حضور پايدار دربازار روسيه" گفت:  با تاكيد بر اينكه ویژگی بارز این رویداد، اجرای تخصصی و پر محتوای آن توسط تیمی مجرب و متخصص در زمینه بازرگانی و بازاریابی درایران و روسیه است، افزود: دراين همایش بزرگ كه با حمايت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و توسط شرکت نیک قائد کبیر برگزار مي شود تلاش  شده با بررسی چالشها و عبور از آن به راه حل ها و بیان واقعیتهای سیاه و سفید پرداخته شود.
وي با بيان اينکه در حاشیه این رویداد بزرگ نشستهای تجاری تخصصی برگزار و مباحث اجرایی در قالب کمیسیونهای تخصصی با حضور صاحبان صنایع بزرگ دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد تصريح كرد: در این همایش مشاوره های تخصصی در حوزه های مختلف حمل و نقل، بانک و ارز، بیمه، گمرک، حقوقی، بازرگانی و بازاریابی در راستای اثر بخش تر شدن مذاکرات تجاری ارائه می شود.
مدیرعامل نیک قائد کبیر با بیان این که در این همایش برقراری ارتباط مستقیم با واردکنندگان، تجار بزرگ و تامین کنندگان فروشگاههای زنجیره ای روسی میسر خواهد بود، اظهار داشت: شرکت کنندگان در اینهمایش میتوانند از  استانداردهای روسیه و ظرفیتهای دو کشور در جلسات تجاری و مشاوره های تخصصی مطلع شده ومحصولات خود را بدون هیچ واسطه ای به صورت مستقیم به خریداران روس معرفی كنند.
به گفته كبيري مواد غذایی و محصولات کشاورزی و گل، مصالح ساختمانی، توریسم، نساجی و فرش از جمله گروه کالایی های مورد بررسی در این همایش می باشد.
وي ادامه داد: تجار و وارد کنندگان معتبر مواد غذایی و محصولات کشاورزی  و تامین کنندگان فروشگاههای زنجیره ای، بزرگترین واردکنندگان گل به روسیه، تجار بزرگ فرش مسکو، شرکتهای معتبر ساختمانی و انبوه سازی و واردکنندگان عمده مصالح ساختمانی در اين همايش حضور دارند.
وي با بيان اينكه چندین شرکت بزرگ سرمایه گذاری روسی نیز در این رویداد حضور داشته و با استقبال از سرمایه گذاری در ایران با زمینه های مساعد در این خصوص آشنا می شوند اضافه كرد: علاقه مندان به مذاکره مستقیم با تجار روس و مشاورین شرکت نیک قائد کبیر و همچنین سازمانها و شرکتهایی که نیاز به سرمایه گذار در پروژه های عمرانی، راهسازی، تلکام و انرژیهای تجدید پذیر را دارند میتوانند تا تاريخ پنجم شهريور ماه از طریق مراجعه به سایت  www.trade-conf.com  و ارتباط با دبيرخانه از فرصت هاي مناسب و نشست هاي تجاري اين همايش بهرمند شوند. 
وي از برگزاري کارگاه تخصصي آموزشی ويژه در روز سوم همايش (دهم شهريور) خبر داد و گفت: علاقمندان مي توانند با ثبت نام در اين كارگاه بصورت كاربردي با راهكارهاي تجارت در روسیه آشنا شوند.
كبيري با بيان اينكه تیمی متشكل از متخصصین بازرگانی در ایران و روسیه با هدف غنا بخشیدن به محتوا ودستاوردهای اجرایی ماههاست براي برگزاري پربار اين همايش مشغول فعاليت هستند گفت: ما بر آنیم که به تولیدکنندگان ایرانی جهت تأسیس شرکت تجاری و برقراری روابط تجاری مستقیم با بازار روسیه کمک کنیم. 
وي افزود: با وجود اینکه تامین امکانات برای حضور و فروش مستقیم در روسیه نیاز به سرمایه گذاری دارد ولی توليد كنندگان و تجار ايراني با جلب اعتماد و آشنایی بیشتر با خریداران روس مي توانند از طریقحذف واسطه ها با آرامش خيال به داد و ستد و سود آوریبیشتری از بازار  روسيه دست يابند. 
وي اظهار داشت: راه موفقیت در بازار روسیه بزرگ و قوی وارد شدن است و شرکتهای کوچک میبایست بصورت متحد عمل کرده و در قالب کنسرسیوم وارد بازار اين كشور شوند.
نگار كبيري تصريح كرد: معرفی خریداران و وارد کنندگان بزرگ روسیه و نحوهشناسایی و اعتبارسنجی آنها، همچنین ارائه مسیر های معتبر وموثر برای ورود شرکتهایی ایرانی به بازار این کشور و شناسایی عمده رقبای کالاهای ایرانی را از اهداف اين همايش نام برد.
 رئيس شوراي سياستگذاري همايش بزرگ "حضور پايدار دربازار روسيه" با بيان اينكه براي رفع برخي از مشکلات زیر ساختی موجود در تجارت با روسیه فرصت هاي مناسبي را ايجاد كرديم گفت: در زمینه مبادلات ارزی و پایگاه تجاری ویژه ایرانیان در روسیه اقداماتي را انجام داديم تا با برقراری این امکانات شاهد رشد چشمگیری در توسعه صادرات و حضور بيشتر تجار ايراني در روسيه باشيم. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =