سردخانه 8 هزار تنی در ناحیه صنعتی بخش بلداجی بهره‌برداری می‌شود

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری گفت: همزمان با باهفته دولت سردخانه 8 هزار تنی بخش خصوصی ناحیه صنعتی بلداجی شهرستان بروجن به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان ، مهندس طهمورث فتاحی ، با اشاره اهمیت حفظ و نگهداری از محصولات کشاورزی اظهار کرد: به منظور حفظ و نگهداری محصولات کشاورزی، سردخانه 8 هزار تنی در بخش بلداجی شهرستان بروجن افتتاح و به‌ بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به صرف اعتباری بالغ‌بر 81میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل پروژه سردخانه شهر فرادنبه افزود: اعتبارات لازم برای ساخت پروژه سردخانه 8 هزار تنی از محل اعتبارات تسهیلات بانکی 41میلیارد ریال و بخش خصوصی40میلیاردتأمین شده است.
فتاحی زیربنای این پروژه را 5500متر مربع بیان کرد و گفت: این سردخانه در مدت سه سال ساخته شده و در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.
فتاحی میزان اشتغال‌زایی این طرح را 15 نفر برآورد کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه استان در تولید محصولات کشاورزی دارای جایگاه مناسبی در کشور است به منظور نگهداری و جلوگیری از کاهش کیفیت این محصولات سردخانه 8 هزار تنی چندمنظوره ساخته شده است.
مدیر صنایع کشاورزی استان خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری از ظرفیت‌های بالقوه در بخش کشاورزی و زراعت و باغبانی، سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی برخوردار است، اقلامی از جمله میوه و سیب زمینی، گوشت مرغ و قرمز را می‌توان در سردخانه‌ها نگهداری کرد.
لازم به یاد اوری است وجود سردخانه‌ها برای تنظیم بازار و رفع نیاز مردم در مواقع ضروری بسیار حیاتی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =