مسئول امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: در اولین روز از شهریور ماه که به نام و روز همدان شناخته شده است، بازدید از تمام اماکن تاریخی این شهر رایگان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان؛ لیلا خوشمو، مسئول امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: به مناسبت زادروز بوعلی سینا و روز همدان، فردا بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری همدان برای اقشار مختلف رایگان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: 14 موزه در استان همدان فعال است که از این تعداد هفت موزه زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی است.

خوشمو تصریح کرد: در سطح شهرستان همدان بازدید از 5 موزه و اماکن تاریخی شامل موزه و آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر، موزه و سایت هگمتانه، گنبد علویان و برج قربان رایگان است.

مسئول امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان یادآور شد: همچنین به مناسبت روز همدان بازدید از موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان های ملایر، تویسرکان، نهاوند، اسدآباد، ارگ باستانی نوشیجان و موزه مردم شناسی نهاوند برای هموطنان و همشریان رایگان خواهد بود.

لازم به ذکر است، همدان دارای یک‎هزار و 800 اثر تاریخی و توریستی است که همین امر نشان از ظرفیت بالای این شهر در حوزه گردشگری دارد، سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران استان همدان است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570048

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =