تنها خط ريلي فارس كه از شيراز به اصفهان مي رود در بن بست افتاده و اين خط ريلي بعد از اصفهان و رسيدن به شيراز تمام مي شود.
در استاني كه به دريا وصل نيست و تنها خط ريلي اش به اصفهان مي رود، عمده بار جا به جايي بار و مسافران بر دوش جاده هاست آن هم جاده هاي غير ايمني كه عرض اندكي دارند و در حسرت تبديل به بزرگراه مانده اند. همين معضلات است كه فارس را ركورد دار تصادفات جاده اي در كشور كرده و هر روز جنازههاي برجا مانده از تصادفات، داغ كمبودهاي اين استان را تازه تر مي كند.
رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از وضعيت راه هاي فارس گفت: زجرآور است كه اين استان حتي يك كيلومتر آزاد راه ندارد، از يك خط ريلي بهره مند است اما از آن سو استان هاي اصفهان، قم و تهران طبق مصوبه هيات دولت با وجود داشتن آزادراه در ليست استان هاي بهره مند از قطار سريعالسير قرار گرفته اند.
محمد رضا رضايي، شبكه راه هاي فارس اعم از راه هاي ريلي، بزرگراه، آزادراه و يا راههاي روستايي را دچار آشفتگي شديد ذكر كرد و افزود: متاسفانه 2 سال است احداث خط ریلی شیراز- جهرم- بندرعباس تعطیل است و از چيني ها و هندي ها هم كه قرار بود فاينانسور اين خط ريلي باشند خبري نيست.
وي با بيان اين كه خط ريلي مذكور نيازمند 4 هزار ميليارد تومان اعتبار است افزود: از اين رقم فقط 100 ميليارد تومان تامين شده است كه با اين پول كار خاصي انجام نشد ضمن آن كه آزاد راه شيراز- بندرعباس نيز پيشرفت كندي دارد.
وي گفت: در حالي يك پروژه در فارس اعتبار 4 هزار ميلياردي مي خواهد كه تمامي اعتبارات وزارت راه در سال جاري حدود 2 هزار و 200 ميليارد ريال است.
وي بيان داشت: اميدوارم در سفر وزير راه در هفته دولت به شيراز بتوانيم هم تاييديه اوليه براي گنجاندن خط ريلي شيراز- اصفهان در مسير قطار سريع السير تهران به اصفهان انجام دهیم و هم چاره انديشي براي تامين اعتبار خط زميني فارس و راه هاي روستايي استان صورت بگيرد.
46
نظر شما