۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۲

سرخک یک بیماری ویروسی بسیار مسری است و اگر افرادی یه این بیماری ایمنی نداشته باشند به سرعت در اثر تماس با بیمار مبتلا خواهند شد.

ایرنا نوشت:

 رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ بیماری سرخک در آستانه حذف شدن از کشور است.   

سید "محسن زهرایی" در ارتباط با مبارزه با این بیماری در کشور گفت: از حدود 25 سال قبل و با پوشش بالای 95 درصد واکسیناسیون کودکان کشور علیه این بیماری موفقیت های بسیار خوبی حاصل شده است. وی گفت :‌بعد از انجام واکسیناسیون همگانی گروه‌های سنی پنج تا 25 سال در سال 1382 موارد بیماری به مرحله حذف بیماری براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت رسیده به نحوی که تعداد 11 هزار بیمار در سال 1381، به 140 بیمار در سال 1388 رسیده است.

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در کشور تاکید کرد: این بیماری بدلیل ضعف برنامه‌های واکسیناسیون در کشورهای همسایه همه‌گیری گسترده ایجاد می‌کند بنابراین خانواده‌ها باید نسبت به واکسیناسیون منظم و براساس برنامه کودکان توجه کنند.

وی درخصوص بی‌توجهی برخی خانواده‌ها نسبت به واکسیناسیون کودکان خود تصریح کرد: تعداد اندکی از کودکانی که واکسن نزده‌اند علاوه بر اینکه سلامت خود را به مخاطره می‌اندازند، موجبات تهدید کودکان و جامعه را فراهم کرده و سبب همه‌گیری‌های محدود بیماری می‌شوند.

زهرایی عوارض تنفسی و عوارض مغزی را از مهمترین علل مرگ کودکان از بیماری سرخک عنوان کرد و گفت: درصدی از مبتلایان هم دچار عوارضی مانند نابینایی، ناشنوایی، عقب‌ماندگی ذهنی و سوءتغذیه شدید می‌شوند. وی با اشاره به آمار مرگ و میر کودکان ناشی از بیماری سرخک گفت: با انجام واکسیناسیون وسیع کودکان ؛ بیماری سرخک کنترل شده ولی همچنان سالیانه حدود 700 هزار کودک در دنیا به علت این بیماری جان خود را از دست می دهند که مهمترین علت آن عدم دریافت واکسن بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 57054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =