یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اصلاح مجدد لایحه کاهش ساعت کاری زنان در مجلس اظهار کرد: در اصلاحیه مجدد این لایحه در پارلمان، تبصره هفت که مورد اعتراض شورای نگهبان بود، حذف شد.

به گزارش خبرآنلاین، زهرا ساعی در برنامه ( رویداد ) رادیو گفت وگو، با اشاره به روند بررسی این لایحه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: لایحه کاهش ساعات کاری زنان در مجلس قبل تصویب شده بود و پس از ایرادات شورای نگهبان بار دیگر برای بررسی به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

وی با بیان اینکه بر اساس این لایحه، ساعت کاری بانوان شاغل که دارای فرزندان زیرشش سال یا فرزندان معلول و بیماری صعب العلاج هستند به جای 44 ساعت در هفته به 36 ساعت کاهش پیدا می کند ، ادامه داد: علیرغم کاهش ساعت کاری، آن‌ها از مزایای 44 ساعت کار در هفته بهره مند می شوند .

وی با بیان اینکه شورای نگهبان اعلام کرده بود که در این لایحه باید مراجع ذیربط تشخیص این موضوع مشخص شوند، اظهار کرد: بر اساس اصلاحیه جدیدی که انجام شده برای تشخیص معلولیت گواهی سازمان بهزیستی و بیماری های صعب العلاج گواهی وزارت بهداشت لازم است.

ساعی هم‌چنین به ایرادات شورای نگهبان به بحث تامین هزینه های مالی این لایحه از جمله بخشی که مربوط به کارفرمایان بخش خصوصی است اشاره کرد و افزود:‌در ابتدا این پیش‌بینی شده بود که هزینه مربوط به این موضوع در بودجه سالانه توسط دولت پیش‌بینی شود که شورای نگهبان این موضوع را مغایر با قانون اساسی عنوان کرد وبه آن ایراد گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آمار دقیقی نداریم که چه تعداد از زنان شاغل از بخش خصوصی و دولتی شامل این قانون می شوند و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار است در این ارتباط آمارارائه دهد، ادامه داد: به خاطر ایراد شورای نگهبان تبصره هفت در این لایحه حذف شد و تصمیم گرفته شد که تصمیم گیری در مورد وضعیت بانوانی که در بخش خصوصی قبل از تصویب این قانون مشغول به کار بودند ولی دارای شرایط لازم برای برخورداری از این قانون هستند با همکاری دولت و نظر کارفرما اتخاذ شود،از دیگر سو باید آیین نامه اجرایی این قانون نیز توسط هیأت وزیران به تصویب برسد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان با بیان اینکه تصویب چنین قانونی نیاز جامعه بانوان شاغل با ویژگی های مورد اشاره است، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری بخش های مربوطه بتوانیم به یک راهکار سازنده ، برای اجرایی شدن این لایحه دست پیدا کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =