عصر ایران نوشت: سخنگوی وزارت خارجه ایران با قاطعیت خبر کشف و دستگیری یک جاسوس در تیم مذاکره کننده هسته ای ایران را تکذیب کرد.

جواد کریمی قدوسی نماینده اصولگرای مجلس در گفتگو با مجله "رمز عبور" مدعی دستگیری جاسوس و نفوذی آمریکا در تیم مذاکره کننده ایران شد.

هنوز هیچ منبع رسمی، این ادعاها را تایید نکرده است گرچه یک منبع آگاه در وزارت خارجه ایران چندی قبل، خبرهای منتشر شده درباره دستگیری یک جاسوس در تیم مذاکره کننده هسته ای ایران را تکذیب کرده بود.

کریمی قدوسی در این رابطه گفته است: این جاسوس 10 روز پیش در سفر محمد جواد ظریف به ترکیه جزو تیم سفر بوده اما از همان داخل هواپیما دستور بازداشت وی صادر می شود و وی از داخل هواپیما در ترکیه پیاده نمی شود و به ایران بازگردانده می شود.

 وی در جریان مذاکرات و برجام، در تیم مذاکرات نفوذ کرده و به عنوان زیر مجموعه تیم بعیدی نژاد رئیس تیم ایرانی در مذاکرات کارشناسی ، فعالیت می کرد.

این جاسوس علاوه بر اینکه از بانک مرکزی، از یک بانک خصوصی هم حقوق می گرفت چون بعنوان عضو هیئت مدیره این بانک هم بود.

آمریکا به این جاسوس به دلیل فعالیت در کمیته برجام ، ماهانه هفت هزار و 500 پوند حقوق می داد.
این جاسوس علاوه بر حقوق از جاهای مختلف ایران، از آمریکا و انگلیس هم حقوق می گرفت.

خبرگزاری نسیم آنلاین نیز در خبری غیررسمی و تایید نشده  مدعی دستگیری یک عضو تیم مذاکره کننده ایران به اتهام جاسوسی شد.

در خبر نسیم آنلاین آمده است: 

"دری اصفهانی" عضو دوتابعیتی تیم مذاکره کننده هسته‌ای که مسئول امور بانکی این مذاکرات بوده، به جرم فروش اطلاعات اقتصادی کشور به بیگانگان دستگیر شده است.

دری اصفهانی، در ازای ارائه اطلاعات مهم اقتصادی به موسسات تاثیرگذار بر تحریم‌ها، مبلغی در حدود ماهانه ۷۵۰۰ پوند (حدود ۳۰ میلیون تومان) دریافت کرده است.
 
"نسیم آنلاین" نوشت: یکی دو روزی است که اخبار پراکنده‌ای از بازداشت یک عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور در فضای مجازی منتشر می‌شود خبری که با قاطعیت از سوی سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری خود تکذیب شد.

پس از تکذیب این خبر یک کانال تلگرامی از جزئیات جدیدی در خصوص این پرونده خبر داد و با رد تکذیبیه بهرام قاسمی بر بازداشت این عضو تیم مذاکره کننده هسته ای تاکید کرد.

نسیم آنلاین به نقل از کانال تلگرامی "بخش مراقبتهای ویژه خبری" درباره دستگیری متهم ایرانی دو تابعیتی نوشت:

روز سه شنبه 26 مردادماه سال جاری بود که رسانه‌ها خبری را از قول دادستان تهران در خصوص دستگیری  و بازداشت یک متهم ایرانی دو تابعیتی در هفته گذشته در تهران و مرتبط با سرویس جاسوسی انگلیس منتشر کرده بودند. جعفری دولت آبادی همچنین افزوده بود: متهم در حوزه اقتصادی و مرتبط با ایران فعالیت می‌کرده است.

پیگیری ها و شنیده ها منجر به کسب اخبار جدید و مهمی در خصوص این دستگیری و هویت و جایگاه فرد بازداشت شده گردیده است.

خبرها حاکی است فرد دو تابعیتی بازداشت شده علاوه بر فعالیت های اقتصادی دولتی و خصوصی، "مسئول یکی از کمیته‌های مهم هیئت مذاکره کننده" و "نماینده یکی از نهادهای مالی" در این تیم است.

 وی در هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

یکی از عناوین اتهامی وی دریافت حقوق از موسسات امریکایی و انگلیسی در ازای ارائه اطلاعات مهم مالی و اقتصادی جمهوری اسلامی است.

پیگیری‌ها مشخص کرده وی در حالی که تحت عنوان مشاوره و هیئت مدیره برخی بانک‌ها جزو یکی از نجومی بگیران دولت بوده، در ازای ارائه اطلاعات مختلف داخلی (که به جهت حضور در سطوح عالی مدیریتی اطلاعات مهمی را در اختیار داشته) به موسسات تاثیرگذار بر تحریم‌ها مبلغی در حدود ماهانه 7500 پوند  (حدود 30 میلیون تومان) دریافت می‌نموده است.

اخبار تکمیلی حاکی از تلاش تیم رسانه‌ای دولت در جهت مسکوت گذاشته شدن و تکذیب این بازدشت می باشد.

پس از اعلام این خبر سیدیاسر جبرائیلی معاون خبرگزاری فارس در کانال تلگرامی خود مبادرت به افشای نام این عضو تیم مذاکره هسته‌ای با تابعیت دوگانه کرد.

جبرائیلی در کانال تلگرامی خود نوشت: این خبر درست است که عضوی از ستاد اجرای برجام بازداشت نشده است. اما "دری اصفهانی" مسئول بانکی تیم مذاکره کننده(تبعه انگلیس) به اتهام جاسوسی در بازداشت است. فرجام چنین برجامی چندان مبهم نیست.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي نام ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    دلواپسان به هرجا ميزنن كه دولت رو بد نام كنن خدايا مارو مسلمان واقعي قرار بده
  • بی نام RO ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    اولا مسلمانی این نیست که بی دلیل به کسی تهمت بزنیم بعدش هم دریافت ماهانه این مبلغ پول برای فروش این اطلاعات بسیار ناچیزه این دلواپس ها دست به هر کاری می زنند بعدش هم منبع اطلاع رسانی این جور خبر ها دستگاه های اطلاعاتی کشور هستند اگر ان ها این خبر را اعلام کنند ما ان را باور می کنیم