۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۰

بیژن نوباوه

توقیف مطبوعات مورد قبول هیچ کس نیست در آخرین جلسه ای که آقای حسینی وزیر ارشاد با مدیران مسئول رسانه ها در روز چهارشنبه داشتند که به این نکته تاکید کردند که به توقیف مطبوعات به عنوان آخرین راه نگاه می کنند و حاضر نیستند که رسانه ای توقیف شود .

البته رعایت قانون برای هر نهادی در کشور ضروری است بنابراین زمانی که رسانه ای مرتکب خطایی می شود باید با تذکر نسبت به رفع آن اقدام کرد و حداقل انتظار از رسانه ها این است که قانون را رعایت نمایند و اجازه ندهند که اقدامات دیگری انجام شود.

رسانه ها برای جلوگیری از این برخورد باید منافع ملی را مدنظر قرار دهند و قانون را رعایت کنند اما زمانی که اقدامات و رفتارهای آنان خلاف اهداف و  مقاصد منافع ملی بود دیگر نمی توان انتظار داشت که نهادهای مسئول در این زمینه سکوت کنند و واکنشی نشان ندهند.

فارغ از این مساله که مطبوعات باید قانون را رعایت نموده و منافع ملی را پی گیری کنند نظام نیز باید تحمل بیشتری از خود نشان دهد و با مطبوعاتی که قوانین را رعایت می کنند مدارا نماید هرچند مطبوعات نباید انتظار داشته باشند که به اسم آزادی هر گونه رفتاری را انجام دهند.

هیات نظارت در برخورد با مطبوعات باید قانونی برخورد کند هرچند تاکنون قانونی برخورد نموده است و هیچ گاه نگاه سلیقه ای را در برخورد با مطبوعات اعمال ننموده است و کسی نمی تواند این نهاد را به برخورد جناحی متهم کند حال اگر رسانه های معدودی از یک جریان سیاسی توقیف شدند اتهامات زیادی متوجه اینها رسانه بوده که توقیف شدند .

در هیات نظارت تنها یک رای دولت سرنوشت ساز نیست زیرا در این هیات نمایندگان زیادی حضور دارند که این افراد باید در برابر عملکرد خود پاسخگو باشند بنابراین نمی توان ساده انگارانه دولت را متهم کرد که موجب توقیف مطبوعات می شود بلکه بعد از تذکرات پیاپی که کارساز نشد یک رسانه توقیف میشود تا بیش از این به منافع ملی آسیب نرسد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 57144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =