«خبرجنوب» نوشت: رئیس بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فضاهایی که برای پیشگیری و درمان بیماریهای اعصاب و روان در فارس درنظر گرفته شده به اندازه کافی نیست.

دكتر نقشواريان افزود: طبق آمار موجود، نيم تا يك درصد از هر جمعيتي در طول عمرشان به خدمات بستري بهداشت روان نياز پيدا ميكنند و براساس اين ميزان ظرفيت تختي كه داريم به اندازه كمتر از نيمي از نياز استان در اين خصوص است و گسترش تعداد اين تختها ضروري است.
اين روانپزشك يادآور شد: برخي خدمات مربوط به اين حوزه در مكان هايي ارائه ميشود كه چندان مناسبتي ندارد و اضافه كردن تخت جديد و بازسازي تختهاي قبلي براي درمان بيماران اعصاب و روان از اهميت ويژهاي برخوردار است.
دكتر نقشواريان گفت: متاسفانه تدابير موجود براي پيشگيري و درمان بيماريهاي اعصاب و روان به اندازه كافي نبوده و به همين دليل برخي مواقع بيماران در نوبت بستري ميمانند و اين مسئله مي تواند مشكلاتي را براي افراد به همراه داشته باشد.
وي ادامه داد: البته طي سالهاي اخير هماهنگي هايي انجام شده كه فرآيند در نوبت ماندن بيماران اعصاب و روان بهبود يابد، اما به دليل حجم بيماري ها و عدم توجه مطلوب به مسايل پيشگيرانه در اين خصوص هنوز هم نگراني هايي وجود دارد.
دكتر نقشواريان گفت: ارائه خدمات مددكاري به بيماران اعصاب و روان اهميت بسزايي دارد و در همه جاي دنيا بخش دولتي و خيريه ها در اين زمينه فعاليت دارند.
رئيس بيمارستان اعصاب و روان استاد محرري دانشگاه علوم پزشكي شيراز ادامه داد: مشكلات اعصاب و روان جزء بيماري هايي است كه برخي از آنها امكان اداره خود و خانواده را تا حدودي ندارند و از نظر اقتصادي ضعيف ميشوند. در همين خصوص بايد به خدمات پس از ترخيص و مددكاري توجه بيشتري گردد؛ اگرچه اين نحوه ارائه خدمات به شكل طرح مطرح شده اما نياز به زيرساخت و عزم كشوري دارد.
وي يادآور شد: اگرچه در حال حاضر وضعيت بهتري نسبت به توجه به بيماريهاي اعصاب و روان پيدا كرده ايم اما هنوز هم به اين مقوله به اندازه بيماري هاي جسمي توجه نشده و فضاهايي كه براي پيشگيري و درمان بيماريهاي اعصاب و روان درنظر گرفته ايم به اندازه كافي نيست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =