۰ نفر
۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۹

علی‌آبادی و شیخ حمد ، رئیس شورای المیک آسیا در جلسه‌ای توافق کردند علی‌آبادی برای رسیدن به IOC تلاش کند.

صبح امروز ، شنبه محمدعلی آبادی میزبان مرد کویتی بود که برای جلب حمایت از شیخ سلمان بحرینی در انتخابات کنفدراسیون آسیا به تهران آمده بود. علی کفاشیان ، رئیس فدراسیون فوتبال و محمد رضا رحیمی  رئیس فدراسیون هندبال دو مقام بلندپایه مذاکره کننده ایرانی همراه با علی آبادی و افشارزاده بودند. بحث مهم این نشست انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا بود. جایی که بن همام قطری رئیس فعلی باید رقابت کند با صف سابق حامیانش یعنی کشورهای دیگر عربی. البته درحالی که انتظار می رفت مرد قطری قدرت بی چون و چرای آسیا باشد اما حالا رقیب با استفاده از لابی سیاسی سعی در کنار زدن بن همام دارد.

کویت ، عربستان ، کره جنوبی و عمان کشورهای حامی نماینده بحرین هستند. چندی قبل کویت میزبان روسای 24 فدراسیون آسیایی بود تا آنها را متقاعد به حمایت از نماینده بحرین کند و. البته سفر شیخ حمد به تهران در ادامه همین برنامه بود چون پیش از این ایران به عنوان اولین کشور ، حمایت رسمی خود را از بن همام اعلام کرده بود.

با این وجود پیشنهاد شیخ حمد بقدری برای محد علی آبادی وسوسه انگیز بود که خیلی زود دست برادری با شیخ حمد را بفشارد و بگوید:« ‌دیدگاه‌های ما با دیدگاه‌های شیخ احمد نزدیک است. هر دو طرف تمایل دارند که در مدیریت ورزشی آسیا و جهان نقش بسزایی ایفا کنند و این نظر مشترک است.»

پیشنهاد حضور رئیس کمیته ملی المیک ایران درکمیته بین المللی المپیک که رویایی بزرگ برای علی آبادی است و می تواند او را در صف مردانی چون مصطفی هاشمی طبا قرار دهد؛« شیخ احمد معتقد است باید ورزش ایران و کویت در آسیا نقش ویژه‌ای داشته باشند. حتی ما درباره جایگاه کشورمان در IOC نیز همین دیدگاه را داریم که بتوانیم در ورزش این قاره جایگاه خوبی داشته باشیم.
روابط بسیار خوبی با کویت داریم و این ارتباط در ورزش تشکیل شده است. به ویژه آنکه ریاست شورای المپیک آسیا بر عهده شیخ حمد است. ما کارهای زیادی با هم داریم. »

البته علی آبادی اعلام رسمی حمایت از شیخ سلمان را رد کرد و گفت :« در این دیدار ما فقط راجع به مسائل کلی ورزش ایران و کویت صحبت کردیم. برای رأی دادن به یکی از نامزدهای حاضر در انتخابات ریاست کنفدراسیون؛ فدراسیون فوتبال در حال بررسی است و هر کدام که به نفع آسیا باشد به آن رای خواهیم داد.»

به عکس رئیس ورزش ایران ، مرد کویتی صادقانه مذاکره درباره کنفدراسیون آسیا را تائید کرد و گفت:« امروز درباره مسائل کلی با علی آبادی صحبت کردیم و مصلحتی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا نداریم. در واقع این نشست برای انتخابات AFC متمرکز نشده بود. ما فقط قصد کمک داریم و کویت برای این انتخابات هم هیچ نامزدی ندارد. »

او اما در ادامه روی برخوردهای AFC با فوتبال ایران زوم کرد و پیام اصلی اش را بیان کرد؛« باید تلاش کنیم تیم‌های باشگاهی ایران در آسیا مانند سال‌های گذشته برای حضور در مسابقات مشکلی نداشته باشد و هر کشوری در ورزش این قاره جایگاه خودش را بگیرد. حیف است که مشکلاتی مانند گذشته برای نمایندگان ایران رخ دهد. »

در پایان این نشست علی کفاشیان هم با تائید مذاکرات دو طرف گفت:» البته این پیشنهاد به ما ارائه شد اما هنوز مشخص نیست که چه تصمیمی می گیریم. باید کمی بیشتر مسئله را تحلیل کنیم.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 5716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
    0 0
    علی آبادی اگر میتوانست ورزش ایران را درست مدیریت میکرد.