آیین واگذاری ۷۳۵ واحد مسکن به مددجویان بهزیستی برگزار شد.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، مراسمی با عنوان " جشن امید 3 " ، واگذاری 735 واحد مسکن به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان البرز با حضور " دکتر علی ربیعی " وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، " دکتر انوشیروان محسنی بند پی " معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور ، " مهندس سید حمید طهایی " استاندار استان البرز ، " داریوش بیات نژاد " مدیر کل بهزیستی استان البرز ، " محمد جواد کولیوند " نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استانی و شهری استان البرز در سالن همایش میلاد کرج با حضور پرشور همکاران برگزار شد.
"دکتر علی ربیعی " وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در آیین واگذاری 735 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان البرز گفت: فرصت های نابرابر اجتماعی را به هر دلیلی که بوده باید با همراهی همه ی ما رفع کرد و درکنار نیازمندان به حل مشکلات آنان پرداخت، همچنین با تحویل خانه به مددجویان در واقع آنان حمایت می شوند که این امر ازمولفه های مهم اجتماعی است . " دکتر ربیعی " افزود : کرج در ذات خود خیر جمعی دارد که بیانگر ظرفیت بالای آن برای کار خیر است.
وی در جریان برگزاری آئین واگذاری واحدهای مسکونی به مددجویان بهزیستی البرز، گفت: امروز باید علاوه بر حمایت های مالی از بعد عاطفی نیز همراه نیازمندان بود و این چارچوب ها در سازمان بهزیستی بنیانگذاری شده است.
دولت تلاش می کند نابرابری های اجتماعی را با تقویت همراهی ها و کمک به نیازمندان برطرف کند، گفت: رفع فرصت های نابرابر به هر دلیلی در جامعه به وجود آمده، نیازمند همراهی قشرهای مختلف مردم و تقویت خیر رسانی جمعی است
ربیعی همچنین افزود: باید با اتخاذ سیاست های درست آرامش به جامعه تزریق کرده و کیفیت زندگی مردم را افزایش دهیم.
وی همراهی عاطفی با نیازمند در کنار حمایت های مالی را ضروری دانست و گفت: دولت حرکت در این چارچوب ها را پیگیری می کند و سازمان بهزیستی نیز به همین منظور بنیانگذاری شده است.
" دکتر انوشیروان محسنی بند پی " معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت : مهمترین اقدام انجام شده در کشور پیشگیری از معلول زایی است که دولت همراهی خوبی با بهزیستی دراین زمینه داشته است .
" محسنی بندپی" افزود: با توجه به اینکه برخی از معلولیت ها ناشی از ژنتیک بوده با مشاوره های لازم درصدد هستیم تا از آن پیشگیری کنیم وانجام یک هزار و 300 سقط درمانی با بهره گیری از احکام شرعی از دیگر اقداماتی است که دراین زمینه انجام شده است.
" دکتر بندپی" تاکید کرد: اکنون در طرح تنبلی چشم 80 درصد به موفقیت دست یافته ایم زیرا دولت تمام تلاش خود را برای حمایت از معلولان بکار گرفته است و بنا برتاکید دولت هیچ معلولی نباید از لوازم توانبخشی بی بهره باشد و بودجه های مناسبی دراین زمینه اختصاص داده شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: دولت همواره درتلاش است تا بهترین امکانات و خدمات را برای جامعه هدف بهزیستیداشته باشد وبا انجام مشاوره ها لازم بسیاری از بسیاری از خودکشی ها در کشور پیشگیری شده است.
" دکتر بندپی" گفت: تفاهم نامه هایی را با کشورهای آلمان و سوئد برای حمایت از معلولان و زندگی بهترآنان منعقد کرده ایم.
در ادامه این مراسم "داریوش بیات نژاد " مدیر کل بهزیستی استان البرز اظهار داشت: ساخت مسکن برای مددجویان از سال 85 شروع شد که قبل از دولت یازدهم تنها200 واحد تحویل مددجویان شده بود و اکنون در دولت تدبیر و امید 2000واحد تحویل مددجویان شده است.
وی ادامه داد: امروز نیز 735واحد تحویل مددجویان می شود و برای دهه فجر نیز درصدد هستیم تا 409 واحد مسکونی نیزبرای معلولانی که دو و چند معلول دارند آماده کنیم .
بیات نژاد با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است افزود: اقتصاد مقاومتی دو رویکرد مهم دارد یک تحول و پویایی اقتصاد و دوم اشتغال و توسعه عدالت محوری و رفاه عمومی است .
وی افزود: برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی باید کار رابه دست مردم سپرد و بهترین مسیرآن است که مردم را شریک کنیم و سازمان بهزیستی در راستای اقتصاد مقاومتی و تحقق آن مسئولیت هایی دارد که یک بخش آن توانمندسازی همه افراد جامعه است .
مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: همچنین با مشاوره ژنتیک، آموزش پیش از ازدواج تلاش های ویژه ای در حل مشکلات اجتماعی برداشته ایم .
وی تا کید کرد: برگزاری المپیک های معلولان و توسعه امکانات حمایتی و خدمات از جمله محورهای مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
در پایان مراسم از خیرین و نیکواندیشانی که در تحویل مسکن مددجویان مشارکت داشتند تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =