۰ نفر
۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵

ایرنا نوشت: دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز، از کشف 420 میلیارد ریال کالای قاچاق از ابتدای سال 95 تاکنون در استان خبر داد.

علی اکبر زارعی نژاد افزود: آمارهای دریافتی از دستگاه های عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارزاستان البرز و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل بیانگر رشد اقدامات صورت گرفته از سوی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا وارز ودستگاه های استانی در این موضوع است .
وی تصریح کرد: این آمارها نشان دهنده رشد 210 درصدی میزان کشفیات در پنج ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.
زارعی نژاد یادآور شد: یکی از موانع مهم و اصلی در این مسیر عدم استقرار شعبه سازمان اموال تملیکی دراستان است که موجب مشکلات فراوانی برای دستگاه های کاشف در حمل ونگهداری کالاهای مکشوفه بوجود آورده است.
وی خاطرنشان کرد: استان البرز در بدو تاسیس در سطح بندی استان ها به لحاظ موضوع مبارزه با قاچاق کالا در سطح سه قرار داشت، که بعد از گذشت 4 سال با اقدامات، فعالیت ها وتلاش های انجام گرفته توانسته سطح کمیسیون استان را از سطح 3 به 1 ارتقاء یافت .
وی گفت:عمده ترین معضل و ناهنجاری اقتصادی آن را پس از بیکاری موضوع قاچاق کالا و ارز است .
زارعی نژاد ادامه داد: به علل مختلفی این استان منطقه ای مساعد و مطلوب و گذرگاه مناسبی برای فعالیت باندهای قاچاق کالا محسوب می شود که از جمله آن می توان به بازار مصرف عمده استان و همجواری با تهران به عنوان بزرگترین بازار مصرف کشور،استقرار استان البرز در مسیر ترانزیت 14 استان غربی و شمالی با تهران، استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل استان و باغات ، مناطق بکر و انبارهای آن به عنوان بارانداز قاچاق شده است .
زارعی نژاد اظهار کرد: وجود محل های عرضه پوشاک و لوازم آرایشی قاچاق و غیر مجاز در بازارهای البرز،وجود دو فرودگاه پیام و آزادی و مسیرهای مواصلاتی (آزاد راهها - ترانزیت بین المللی) در استان زمینه حمل و نقل کالاهای قاچاق از سایر استان های همجوار به این استان و برعکس را نیز مساعد ساخته است.
وی در پایان گفت: بیشترین فراوانی کالاهای قاچاق در استان البرز عمدتاً در گروه کالاهای آرایشی و بهداشتی، البسه ، لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی، مشروبات الکلی،فرآورده های نفتی، سیگار، سموم و بذر، کیف و کفش است .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =