ایسنا نوشت: محققان دریافتند، مصرف قند و چربی ناسالم در دوران بارداری عاملی در بروز بیماری اوتیسم کودک است.

به گزارش نیچر، مطالعات نشان داده است، محدود کردن قند و چربی‌های ناسالم در دوران بارداری نه تنها به سلامت مادر کمک می‌کند، بلکه در سلامت کودک نیز تاثیر دارد.

محققان در این بررسی دریافتند، مصرف رژیم غذایی نامناسب در دوران بارداری با ابتلا کودک به اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی که با ADHD شناخته می‌شود، در ارتباط است.

این بررسی در دانشگاه لندن انجام و مشخص شده است مصرف چربی بالا و رژیم غذایی شکر در این دوران با ابتلا کودک به بیماری اوتیسم در ارتباط خواهد بود.

ادوارد بارکر، اظهار کرد: بیماری اوتیسم در حال حاضر بیش از 6 میلیون کودک را تحت تاثیر قرار داده و یکی از اختلالات رفتاری شایع دوران کودکی است. این بیماری با تغییر در رژیم غذایی مادر در دوران بارداری مدیریت می‌شود.

در این بررسی دی.ان.ای 164 کودک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در این میان 83 کودک با علائم مشکل رفتاری و 81 کودک با علائم کمتر مشکل رفتاری تشخیص داده شدند. محققان در این مطالعه رژیم غذایی چربی و قند کودکان را در دوران بارداری و پس از زایمان بررسی کرده و به نتایجی دست یافتند.

ژن IGF2 نقش مهمی در سوخت‌وساز بدن و مغز دارد و رژیم غذایی نامناسب دوران بارداری با تغییر ژن IGF2 در ارتباط است.

رژیم غذایی سالم برای دوران بارداری شامل انواع میوه، سبزی، لبنیات، پروتئین، نان و غلات است. مصرف فیبر، ویتامین و مواد معدنی نیز در دوران بارداری بسیار اهمیت دارد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =