دانشجویان جهادگر محرومیت‌های کردستان را به مسئولان گوشزد کنند

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: رسالت دانشجویان در اردوهای جهادی این است که محرومیت های استان را به مسئولان و مدیران نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرمانده حوزه‌های بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های سطح استان کردستان به همراه جمعی از دانشجویان سرگروه‌های اردوی جهادی استان با سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس دیدار کردند.

سردار محمد حسین رجبی در این دیدار گفت: شما دانشجویان جهادگر باید در طول ۱۰ روز حداکثر اثرگذاری را داشته باشید و هنر شما دانشجویان جهادگر اثرگذاری شماست.

وی افزود: در میان اقشار مختلف جامعه شما دانشجویان که صحنه‌گردانان اصلی جامعه هستید می‌توانید مشکلات و موانع و کمبودها را بصورت علمی و منطقی مطالبه‌گری کنید که بقیه اقشار این ویژگی را ندارند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با تاکید بر تمرکز روی عرصه آموزشی و اطلاع‌رسانی در روستاهای محروم گفت: اگر شما بتوانید با آگاهی‌دادن و آموزش‌دادن یک مشکل شرعی و حکمی روستا را حل کنید از ساخت پل نیز بهتر است چرا که اگر مردم نسبت به موضوعات مختلف آگاه شوند و زبان مطالبه را یاد بگیرند اثر بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: فلسفه وجودی اردوهای جهادی که در آن دانشجویان بدون دریافت هیچ حق‌الزحمه‌ای و فقط برای رضای خدا و شادکردن دل محرومین کاری انجام می‌دهند این است که با این اقدامات حرکت و تلنگری در مسؤولین و مدیران ایجاد شود.

وی افزود: شما دانشجویان جهادگر باید عمق محرومیت روستاهای استان خود را به مردم و مسؤولان نشان دهید که این اردو بتواند اثرگذار باشد و منبع خیری برای روستاییان شود.

در ابتدای این دیدار علی محمدپناه مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان گفت: امسال ۹۸۰ دانشجوی بسیجی از دانشگاه‌های استان کردستان برای اردوی جهادی ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: این دانشجویان قرار است در ۵ گروه پزشکی، عمرانی، آموزشی، دامپزشکی و فرهنگی در روستاهای محروم چهار شهرستان دیواندره، بیجار، سقز و بانه به فعالیت مشغول شوند.

به گفته محمدپناه دانشجویان بومی شهرستان‌های سقز و بانه و بیجار در روستاهای محروم شهرستان خود به فعالیت می‌پردازند و کل دانشجویان سطح شهر سنندج به محرومیت‌زدایی در ۳۰ روستای بخش سارال دیواندره مشغول می‌شوند.

وی افزود: سرگروه های‌اردوی جهادی از اردیبهشت ماه امسال به عرصه‌ها اعزام شدند تا با نیازسنجی در این روستاها، برنامه‌ریزی‌های خود را برای رفع این کمبودها انجام دهند.

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان تصریح کرد: آنچه از برنامه‌ریزی‌هایی که مربوط به دانشجویان است با روحیه جهادی و دغدغه‌مندی به خوبی انجام شده است اما بیشتر آنچه که مربوط به تعهدات مسئولین استان در راستای پشتیبانی از اردوهای جهادی است به طور کامل انجام نشده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =