روزنامه آرمان نوشت؛اکبرترکان در تحلیلی از وضعیت اردوگاه اصولگرایان برای انتخابات سال ۹۶ گفت: در جبهه اصولگرایی، عده‌ای با توجه به مواضع معتدل و عاقلانه‌ای که دارند، نزدیکی بیشتر با روحانی را می‌پسندند، از این جمله پالس‌های مثبتی است که آقایان لاریجانی، مصباحی‌مقدم و... می‌فرستند.

براين اساس مي‌توانيم به اين جريان خوش‌بين باشيم. در انتخابات ۷۶، آقاي ناطق‌نوري صبح انتخابات تماس گرفت و به رئيس دولت اصلاحات تبريك گفت. او مرد و مردانه ايستاد و به دولت وقت كمك كرد. آقاي ناطق نماد اصولگرايي است، يعني اگر بخواهيم بدانيم معيار اصولگرايي چيست، به نظر من آقاي ناطق همه ويژگي‌هاي يك اصولگراي تمام‌عيار را دارد. نمي‌دانم الان چه شده كه فضا دست آدم‌هاي كم‌ظرفيت افتاده و نمي‌توانيم مرامي مثل مرام ناطق‌نوري را جلو ببريم.

اصولگرايان مدتي تحت تاثير افراطيون قرار گرفتند و اصلي‌ترين چهره اصولگرايان از آنها فاصله گرفتند. نتيجه‌اش هم اين است كه الان وجهه اصولگرايان ضربه خورده است. اين به خاطر آن است كه اصولگرايان تحت تاثير تندروها قرارگرفته‌اند و از شخصيتي مثل آقاي ناطق فاصله گرفته‌اند. بايد بگويم اينها زيان كردند. زيانشان اين است كه الان در افكار عمومي جامعه تا مي‌گويند اصولگرا، همه ياد احمدي‌نژاد مي‌افتند.

به نظر من، شان اصولگرايان بيش از اين است كه با احمدي‌نژاد مساوي شوند. حيف اصولگرايي است. اميدوارم اصولگرايان حركتي اساسي كنند و به خودشان بيايند و شرايط خود را با چهره‌هاي قديمي مثل آقاي ناطق وفق دهند. تركان در پاسخ به اين سوال كه چرا رئيس‌جمهور در نشست‌هاي جامعه روحانيت مبارز شركت نمي‌كند، تصريح كرد: شايد مشغله‌شان زياد است، شايد هم بعضي از دوستان بايد بيشتر كوشش كنند كه آقاي روحاني را داشته باشند. آقاي روحاني درست مانند آقايان هاشمي و ناطق جزو شناسنامه‌ها هستند. او افزود: بعضي از اين كساني كه الان به جامعه روحانيت مبارزه تهران تشريف آورده‌اند، اصلا ساكن تهران نيستند در ضمن، آقاي روحاني خود از اصلي‌ترين چهره‌هاي مبارز تهران است و كسي نمي‌تواند ايشان را جدا از جامعه روحانيت بداند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =