۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۵:۳۶

مصر هم به کمک لبنان و سوریه آمد.

تنش در روابط لبنان و اسرائیل در یک هفته گذشته به بیشترین حد خود رسیده است . اسرائیل با مطرح کردن بحث فروش موشک‌های اسکاد از سوی سوریه به حزب الله لبنان مجددا به دنبال تنش در منطقه است . در یک هفته گذشته، واشنگتن سفیر سوریه در امریکا را فراخوانده و از او در این خصوص توضیح خواست . سعد حریری نخست وزیری لبنان هم که بسیاری او را مخالف سرسخت حزب‌الله می‌دانند این ادعای اسرائیلی‌ها را به باد تمسخر گرفت . همزمان احمد ابوالغیظ وزیر امور خارجه مصر هم به کمک لبنانی‌ها آمده و این اظهارات اسرائیل را بی‌پایه و اساس خواند .

در اینچنین شرایطی به گزارش خبرگزاری فرانسه، اکنون در لبنان مقام‌های این کشور دیگر چندان دغدغه حمله اسرائیل را در سر ندارند . احمد ابوالغیط بعد از گفتگو با سعد حریری در سخنانی به خبرنگاران گفت : جنگ جدیدی بر ضد لبنان را پیش بینی نمی کنم. ادعای اسرائیلی ها را مبنی بر اقدام سوریه به تجهیز حزب الله لبنان به موشک های اسکاد " دروغ بزرگی " است که هیچ معنایی ندارد و کسی که چنین ادعایی دارد تهدید به چیزی می کند که از آن خبر ندارد.
وزیر امور خارجه مصر افزود : کسی که از موشک های اسکاد اطلاعی داشته باشد می داند که این موشک ها را نمی توان مخفی کرد و به راحتی قابل انتقال نیستند بلکه به تدارکات و ابزارهای زیادی نیاز دارد.

ابوالغیط در همین حال هدف از سفر به لبنان را حمایت از این کشور در شرایط حساس کنونی و گفتگو با همه مقامات لبنانی عنوان کرد. این مقام مصری که چندی پیش نسبت به تسلیحات در اختیار اسرائیل ابراز نگرانی کرده بود ، افزود: اقدامات تحریک آمیز و تهدید آمیز تل آویو اوضاع را پیچیده می کند و باعث افزایش تنش ها می شود ، هیچ کسی از آن استقبال نمی کند.شیمون پرز ، رئیس رژیم صهیونیستی سیزدهم آوریل کنونی ( بیست و چهارم فروردین ماه ) سوریه را به تجهیز حزب الله لبنان به موشک های اسکاد متهم کرد ولی دمشق رسما و قاطعانه این ادعای صهیونیستها را تکذیب کرد و هدف از آن را بحرانی کردن اوضاع و ایجاد فضایی که زمینه تجاوز احتمالی اسرائیل را فراهم سازد دانست.

حریری نیز در رم ، پایتخت ایتالیا ، اتهامات اسرائیل بر ضد سوریه و حزب الله را تکذیب کرده و گفت: اتهام تل آویو علیه دمشق مبنی بر تجهیز حزب الله به موشک های اسکاد پایه و اساسی ندارد و تداعی کننده اتهام هایی است که در آن غربی ها مدعی وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق شدند ولی هرگز به آن دست نیافتند زیرا اصلا وجود نداشت.

شیخ نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله ، دبیرکل حزب الله لبنان نیز گفت : تحلیل سیاسی ، حمله نظامی قریب الوقوع اسرائیل به لبنان را بعید می داند. ما تدابیری اتخاذ کردیم که در آن آغاز قریب الوقوع جنگ پیش بینی شده است تا در صورت بروز جنگ غافگیر نشویم و طبعا ما در هر حال آماده هستیم زیرا معتقدیم که این روند از ما محافظت می کند ، ما را یاری می دهد و سرزمین ما را از اشغال صهیونیست ها آزاد می کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 57315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =