رئیس مجلس گفت: واقعه طبس افتخارش به نام ملت ایران ثبت و باعث شد شرایط منطقه در پناه این روحیه استقامت و شرایطی که خداوند برای نیروهای انقلابی فراهم کرد، تبدیل به نمادی شود که شیطان بزرگ همیشه نسبت به این موضوع هراسناک است.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در سی‌امین سالگرد حمله آمریکا به طبس به این شهرستان سفر کرده است، پس از خیر مقدم استاندار شهرستان طبس و ارائه گزارشی از سوی مدیرعامل شرکت ذغال‌سنگ پرورده طبس، طی سخنانی در جمع کارگران شرکت ذغال‌سنگ پرورده این شهرستان، طبس را پایگاهی برای نشان دادن روحیه استقامت و بزرگی ملت ایران توصیف کرد.

اهم اظهارات لاریجانی را در ادامه بخوانید.

  • این افتخار به نام ملت ایران ثبت و باعث شد شرایط منطقه در پناه این روحیه استقامت و شرایطی که خداوند برای نیروهای انقلابی فراهم کرد، تبدیل به نمادی شود که شیطان بزرگ همیشه نسبت به این موضوع هراسناک است.
  • اگر با مصافی را که با حریف داریم در چند زمینه تعریف کنیم یک زمینه آن دفاعی و سیاسی است اما حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی زمینه‌های دیگر این موضوع را تشکیل می‌دهد.
  • اگر کشوری بخواهد در همه زمینه‌ها به صورت مستمر حرکت کند باید از یک عقبه اقتصادی برخوردار باشد، نقطه‌ای که دشمن مرتب روی آن مانور می‌دهد و هر وقت خواهان تحت‌تأثیر قرار دادن شرایط ایران است، ایجاد یک مشکل اقتصادی برای کشورمان است.
  • اولین موضوعی که پس از اشتغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران از سوی دانشجویان برای آمریکایی‌ها رخ داد، ایجاد یک فشار اقتصادی به کشورمان بود البته امروز نیز همین طور است.
  • در مسائل هسته‌ای کشورمان فوراً کشورهای غربی به سوی فشار اقتصادی می‌روند که البته این مسئله نشان ‌دهنده کند بودن تیغ آنها در سایر امور است و گرنه آنها از همه ظرفیت خود برای فشار بر ایران استفاده می‌کردند؛ از این رو هر چه در عرصه اقتصادی روی پای خودمان بایستیم، این تئوری آن‌ها را خنثی کرده‌ایم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به سند چشم‌انداز 20 ساله، کشور اشاره کرد.

  • در این سند یک نقطه کانونی وجود دارد و آن اینکه ما باید در موقعیت برتری در منطقه و طی 20 سال آینده قرار داشته باشیم؛ اگر ما طی 20 سال آینده بتوانیم به شرایط سند چشم‌انداز 20 ساله دست یابیم، امنیت ایران را در سال‌های آینده تامین کرده‌ایم و فرزندان ایران به راحتی می‌توانند در آینده زندگی کنند.
  • راه رسیدن به شرایط سند‌چشم‌انداز 20 ساله رشد صنعتی کشور است. چون نرخ رشد صنعتی ایران در سند چشم‌انداز 20 ساله 8/9 درصد در نظر گرفته شده است. اما ما در برنامه چهارم توسعه کمی عقب ماندیم اما باید در برنامه پنجم توسعه جبران کنیم که لازمه این هدف، تغییر برخی از قوانین بود مانند اصل 44 قانون اساسی که با ابلاغ مقام معظم رهبری در حال انجام است که کاری اساسی برای کشور ما است و باید به درستی اجرا شود.
  • اقتصاد باید به صورت نوعی رقابت در بین نیروهای مستعد کشور تبدیل شود. واقعاً حیرت‌آور است که در طبس این مقدار ظرفیت اقتصادی وجود دارد؛ این حجم ظرفیت در حوزه معدن دستاوردی بزرگ برای منطقه و کشور ما است.
  • وقتی ذغال‌سنگ به عنوان یک محصول مهم تبدیل به فعالیت نقد اقتصادی شود، توان ملی کشور را افزایش می‌دهد که این حجم ظرفیت اقتصادی در معدن نیاز به پیگیری‌های بیشتری دارد.  
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 57329

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =