ایسنا نوشت: سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که کشورش آماده پذیرش نتایج تحقیقات سازمان ملل درباره حملات شیمیایی در سوریه نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل به خبرنگاران گفت که محققان تیم سازمان ملل سلاح‌های ممنوعه را در محل حملات پیدا کردند اما روی این سلاح‌ها آثار انگشت وجود ندارد و هنوز مسائلی وجود دارد که حل نشده است.

وی تاکید کرد که گزارش سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره حملات شیمیایی سوریه برای متهم کردن دمشق کافی نیست و شورای امنیت نمی‌تواند از این نتایج برای تحریم سوریه استفاده کند.

چورکین درخصوص سوالی درباره اینکه آیا اطلاعات وارده در گزارش سازمان ملل برای تحریم نظام سوریه کافی است یا خیر گفت: صراحتا اعلام می‌کنم که به نظر من این طور نیست البته ما به بررسی گزارش و تحلیل آن بیشتر می‌پردازیم. دو حالت وجود دارد که نظام سوریه در آنها مسئول شناخته شده اما ما سوال‌های بسیار جدی را در این باره داریم.

چورکین خاطرنشان کرد: در گزارش سازمان ملل هیچ کس مشخصا تعیین نشده که بتوان بر علیه‌اش اعمال تحریم کرد و این گزارش در بردارنده اسامی یا ویژگی‌های فرد خاص یا اثرات انگشت نیست.

یک تیم وابسته به سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی هفته گذشته پس از ماه‌ها تحقیق گزارشی را در خصوص 9 حمله با سلاح‌های شیمیایی در سوریه منتشر کرد و مدعی شد که دولت سوریه مسئول دو حمله در ادلب بوده است.

همچنین در این گزارش گروه تروریستی داعش نیز به انجام یک حمله متهم شده است.

کشورهای عضو شورای امنیت از جمله فرانسه و انگلیس شورای امنیت را برای اعمال تحریم‌ علیه دمشق تحت فشار قرارداده‌اند.

در مقابل بشار جعفری، سفیر سوریه در سازمان ملل روز سه شنبه محققان این سازمان را عاری از ادله واقعی دانست و اعلام کرد که این تحقیقات براساس اظهارات شاهدان از گروههای تروریستی مسلح بوده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =