شهردار کرج از اجرای برنامه های آموزشی در مساجد و مدارس, خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج, در حال حاضر 120 مدرسه و 110 مسجد برای ارائه آموزش و با هدف توسعه فرهنگ شهروندی و آشناسازی مردم از حقوق شهری، تجهیز و آماده شده است.
علی ترکاشوند ضمن معرفی آموزش کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان جامعه اسلامی, افزود: مساجد مکان های مقدسی هستند که مرکز اجتماع مردم و بزرگان شهر بوده و می تواند یکی از نقاط تمرکز مدیریت شهری کرج برای ارائه این آموزش ها در نظر گرفته شود.
شهردار کرج مهمترین ملزومات توسعه شهری و افزایش دانش اجتماعی را آموزش به کودکان و پرورش آنان در خصوص موضوعات مرتبط ذکر کرد و افزود: مدرسه و مسجد محیط هایی هستند که در جامعه ما همچون کانون یک دایره، در معرض توجه قرار دارند. این اماکن مذهبی مراکز تاثیرگذاری هستند که هر گونه اقدام حول محورشان, می تواند به حصول نتیجه بیانجامد.
وی همچنین هماهنگی و برنامه ریزی برای اجرای طرح های آموزشی، ورزشی و فرهنگی در این مراکز را با هدف مشترک از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج، مطرح کرد.
ترکاشوند ادامه داد: در ابتدای شکل گیری شهرداری، این دستگاه ها صرفاً جنبه خدمات رسانی داشت. با وسعت یافتن فعالیت آنها و مسئولیت هایی که به عهده شان گذاشته شده، اجرای اهداف فرهنگی، درمانی و ورزشی نیز در دستور کار آنها قرار گرفت. امروزه شهرداری به عنوان یک نهاد خدماتی و فرهنگی، یکی از مهمترین مراکز آموزش فرهنگ شهری و شهروندی به شمار آمده و اجرای بیش از 300 وظیفه را در همه این بخش ها بر عهده دارد.
شهردار کرج خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه با مدیر کل آموزش و پرورش استان، تعداد 120 مدرسه از سوی شهرداری کرج تجهیز و هوشمندسازی شد تا حقوق شهروندی را برای دانش آموزان و اولیاء آنان تشریح و آموزش دهد.
ترکاشوند ضمن یادآوری اینکه 110 مسجد فعال در شهر برای این منظور آماده شده و در حال فعالیت می باشند، گفت که اعتقاد ما بر این است آموزش شهروندان، نقش بسزایی در توسعه فرهنگی شهر کرج ایفا خواهد کرد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 574115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =