ایرنا نوشت:معاون سیاسی دبیرکل و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید با تلاش‌های انجام‌داده، غیرممکن‌ترین اتفاقات را ممکن کرد.

آذر منصوری پنجشنبه شب در همایش استانی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در رشت اظهار داشت: خروج پرونده ایران از شورای امنیت و تحقق برجام، توفیق چشمگیر و بالاترین نمره‌ای است که می‌توان به عملکرد دولت یازدهم داد. 

اهم اظهارات منصوری در ادامه می‌آید:

* بدترین اتفاق در حوزه سیاست خارجی در دولت گذشته روی داده بود. با ارجاع پرونده جمهوری اسلامی ایران به شورای امنیت، قطعنامه‌های پیاپی علیه کشورمان و تحریم‌های بی‌سابقه و ظالمانه‌ای اعمال شد که بیشترین فشار بر اقشار فرودست جامعه وارد آمد.

* عده‌ای از فرصت تحریم‌ها، رانت و فساد سازمان‌یافته‌ای ایجاد کردند.

* پیش از این بسیاری از دوستان ما بر این عقیده بودند که با ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت، کاری نمی‌توان پیش برد و حضور یا عدم‌حضور ما فرقی ندارد اما دولت یازدهم، غیرممکن‌ترین اتفاقات را ممکن کرد.

* اگر می‌خواهیم نقش راهبردی دشمنان را در منطقه و دنیا کمرنگ کنیم، بایستی دستگاه دیپلماسی دولت نقش تعیین‌کننده‌ای در این رابطه داشته باشد.

* اگر با رویکرد دولت گذشته قرار بود تفاهم هسته‌ای به سرانجام برسد، با پایین‌ترین سطح ممکن، به این مهم دست می‌یافت اما دولت یازدهم و هنر تیم هسته‌ای بود که توانست با حداکثر امتیازات برای کشور، به این توافق دست یابد.

* رویکرد تعامل سازنده دولت تدبیر و امید، خطر افراط‌گرایی را دور کرد و امنیت نسبی اطمینان‌بخش‌تری را در کشور ایجاد کرد که این، غنیمت بزرگی برای ایران است.

* {با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها در سال 96}: فرصت باقی‌مانده تا انتخابات بسیار تعیین‌کننده است.

* مقایسه موضوعاتی که طی سه سال دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده با گذشته، نشان‌دهنده موفقیت‌های نسبی دولت در همه بخش‌ها و در عین حال موفقیت‌های چشمگیر در برخی حوزه‌هاست.

* {با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در زمینه مسائل اجتماعی}: دولت توفیق نسبی در ایجاد نهادهای مدنی داشته است. 

* معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، شجاعانه و با استفاده از نظرات کارشناسی و علمی، در این زمینه ورود کرد.

* فرهنگ در کشور ما به‌شدت سیاست زده است و برخورد با کنسرت‌ها ناشی از سیاست‌زدگی این حوزه است. 

* کسانی که در دولت گذشته با همه اتفاقاتی که روی می‌داد، فریاد وا اسلاما سر نمی‌دادند، امروز با برگزاری کنسرتی که تمام مراحل قانونی را طی کرده، احساس می‌کنند اسلام به خطر افتاده است.

* برگزاری کنسرت‌ها نیاز جامعه است. رییس‌جمهوری، ورود شجاعانه‌ای در این حوزه داشت چراکه اگر نتوانیم نیاز جامعه را برطرف کنیم، موسیقی زیرزمینی به‌وجود می‌آید.

* با وجود محدودیت‌های بخش فرهنگی، اتفاق‌های مثبتی در عرصه سینما، نشر، و توجه دولت به حقوق شهروندی و گردش اطلاعات آزاد اتفاق افتاده که ما از تامین آزادی مخالفان دفاع می‌کنیم.

* {در ارزیابی عملکرد دولت تدبیر و امید}: براساس ارزیابی‌های انجام‌شده، عملکرد دولت یازدهم مثبت و به نفع کشور ، مردم ، منافع ملی و حاکمیت است.

* دولتی که برای رضایت مردم تلاش می‌کند، موجب تقویت منافع ملی می‌شود که این امر نیز حاکمیت را تقویت می‌کند.

* دولت تدبیر و امید فرصت مناسبی است که آشتی و وحدت ملی در کشور را تقویت کند.

* مخالفان دولت طی سه سال گذشته تلاش کردند فضا به سمت رادیکالیسم پیش برود. این وضعیت از طرف دولت، به‌درستی مدیریت شد و جاهایی که باید از حقوق مردم دفاع می‌کرد، به‌درستی دفاع کرد.

* یکی از قابل‌دفاع‌ترین انتخابات‌ها هم در زمینه موضوع صلاحیت‌ها در حیطه مسئولیت دولت و هم برگزاری انتخابات در دولت تدبیر و امید برگزار شد که زمینه اعتماد مردم را فراهم کرد.

* دولت تدبیر و امید در حوزه انتخابات نمره قابل‌قبولی گرفته است.

۲۹۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 574574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =