۰ نفر
۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

میزان به نقل از وزیر راه و شهر سازی نوشت: فرودگاه‌های کوچک در کشور در بخش گردشگری و تجارت به خوبی عمل کرده و می توانند توسعه یابند

عباس آخوندی در بازدید از فرودگاه رامسر با بیان اینکه ۸۰ درصد تقاضا برای انجام پرواز در هشت فرودگاه کشور صورت می گیرد. اظهار کرد: ۵۰ فرودگاه در کشور دارای پروازهای اندک بوده و از نظر اقتصادی ضعیف هستند.

وزیر راه و شهرسازی راهکار اقتصادی شدن فرودگاه‌ها را نوسازی ناوگان هوایی عنوان کرد و افزود: با افزایش میزان پرواز نرخ بهره وری فرودگاه‌ها افزایش پیدا کرده و سیاست های اقتصاد مقاومتی افزایش نرخ بهره وری از سرمایه های موجود است .

وی اقتصادی کردن فرودگاه‌ها را اولین گام در جهت توسعه دانست و تصریح کرد: ۶۰ فرودگاه در کشور به بهره برداری رسیده که اقتصادی کردن آنها نخستین گام است از سویی باید میزان پروازها را افزایش داده و در گام دوم توسعه فرودگاه بر اساس عملکرد آن هزینه سرشکن شده و به نحوه بهره برداری از فرودگاه توجه شود .

آخوندی اظهار کرد: در نوسازی ناوگان هوایی باید هواپیماهایی با برد کوتاه در کشور استفاده شود و فرودگاه‌ها با مقیاس کوچکتر و فاصله کمتر در مقیاس جمعیت به کار گرفته شود.

وی عمده هدف هواپیماهای برد کوتاه را  استفاده مکرر و تامین آسایش مردم عنوان کرد و گفت: افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در فرودگاه‌های کوچک به عنوان محور توسعه بخش هوایی داشته و به سیستم حمل و نقل دسترسی دارند مانند فرودگاه‌های نوشهر، ساری و رشت می توانند در بخش تجاری و گردشگری موفقیت هایی کسب کنند. 

 

22435

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 574714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =