افتتاح ۱۸ تعاونی با قابلیت ایجاد ۱۶۸ فرصت شغلی در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به افتتاح 18 تعاونی در حوزه‌های تولیدی، خدماتی و مسکن با مجموع سرمایه‌گذاری 82 میلیارد و 355 میلیون تومان در هفته تعاون، گفت: این تعداد در کنار دو هزار و 106 تعاونی فعال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، «احمد رشیدی» در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته تعاون در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: تعاون به عنوان یک بخش اساسی، مردمی و اقتصادی است که در اصول 43 و 44 قانون اساسی به عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی با توجیه قانونی، عرفی و اقتصادی به صراحت به آن اشاره شده است.
وی افزود: تعاون فعالیتی مردمی است که با توجه به نیاز مشترک شکل گرفته و بستری مناسب در راستای حرکت‌های جمعی و بزرگ در سایه تجمیع سرمایه‌های کوچک شکل می‌گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه اشتغال در قالب تشکیلات تعاونی یکی از بهترین شیوه‌های کسب و کار و ایجاد اشتغال است، گفت: یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های فعالیت‌های تعاونی، افزایش قدرت ریسک‌پذیری در کنار ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ کارهای جمعی است.
به گفته وی 18 تعاونی در هفته تعاون با هدف ایجاد زمینه اشتغال برای 168 نفر ایجاد خواهد شد.
رشیدی با اشاره به اینکه مجموع سرمایه‌گذاری بهره برداری از 18 تعاونی رقمی معادل 82 میلیارد و 355 میلیون تومان است، تصریح کرد: از این میزان 42 میلیارد و 424 میلیون تومان آن تسهیلات و 39 میلیارد و 31 میلیون تومان نیز آورده اعضا است.
وی با ذکر این نکته که در حال حاضر دو هزار و 106 تعاونی فعال و در دست اقدام با عضویت یک‌میلیون 31 هزار و 741 نفر در استان کردستان استقرار یافته است، ادامه داد: یک‌هزار و 721 مورد از این تعاونی‌ها فعال و 385 مورد نیز در دست اجرا هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه در راستای عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی 365 میلیارد تومان اعتبار به واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد استان اختصاص یافته است، اظهار کرد: بخشی از این اعتبار که در قالب تسهیلات ارائه می‌شود، در راستای تأمین سرمایه‌ درگردش واحدها تولیدی و بخشی نیز در راستای بهره‌برداری از واحدها تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد هزینه خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اجرای 421 مورد بررسی مالی از تعاونی‌ها از سال گذشته تا به امروز، برگزاری بیش از یک‌هزار و 334 مورد نظارت طی 5 ماهه نخست سال‌جاری، برگزاری بیش از 90 هزار نفر - ساعت آموزش‌ و جذب یک هزار و 288 نفر طی 5 ماهه سال جاری را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه تعاون استان دانست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 574958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =